Английските национали избират партньор за търговските права

Английските национали избират партньор за търговските права

Съветът на играчите в английския национален отбор по футбол избира агенцията, която ще се занимава с търговските права на тима след световните финали в Германия през лятото, съобщи в. "Таймс". Окончателният избор трябва да бъде направен между трите оферти, сред които е тази на "19 ентъртейнмънт", собственост на Саймън Фулър, създателя на изключително успешното шоу "Поп айдъл" и на популярната дамска поп група от 90-те години "Спайс гърлс". Според "Таймс" евентуален успех на Фулър, чието състояние се оценява на около 110 млн. евро, ще засили още повече неговото влияние в спорта, след като миналия месец той беше избран за маркетингов съветник на отбора на японската автомобилна компания "Хонда" във Формула 1. Агенцията е близка и до капитана на английския отбор Дейвид Бекъм от "Реал" (Мадрид) и съпругата му Виктория, бивш член на "Спайс гърлс", след като преди две години Бекъм плати неустойка от 2.9 млн. евро на Ес Еф Екс, за да премине към "Си Ем мениджмънт", основана от издателя на неговата съпруга и подкрепяна от Фулър.
Осемчленният комитет на играчите, включващ Бекъм, Майкъл Оуен и Гари Невил, трябва да гласува дали да бъде продължен договорът със "Си Ес Ес стелър", или досегашната агенция да бъде заменена от "19 ентъртейнмънт" или "Кракен груп", сред чиито клиенти е настоящият селекционер на английския отбор Свен Горан Ериксон. "Си Ес Ес стелър" представлява състава на Англия повече от десетилетие, но футболистите решиха да допуснат и други оферти за цикъла до следващото световно първенство през 2010 г. Агенцията се занимава с ангажиментите на играчите за реклама на спонсорите на футболната асоциация, сред които са "Умбро", "Макдоналдс" и "Карлсберг", като в замяна футболистите получават дял от приходите в размер на около 4 млн. паунда (5.9 млн. евро), които се поделят поравно в отбора.