"Анхойзер-Буш" се разбра с "Битбургер" за мондиала

"Анхойзер-Буш" се разбра с "Битбургер" за мондиала

Американската пивоварна "Анхойзер-Буш", която произвежда популярната марка бира "Бъдуайзър" и от 1986 г. насам е официалният спонсор от бранша на международната футболна федерация ФИФА, постигна компромис с германската пивоварна "Битбургер", който ще й позволи да разгърне рекламна кампания на стадионите по време на Мондиал 2006 от 9 юни до 9 юли в Германия, съобщи в. "Ханделсблат". Преди няколко години "Битбургер" издейства съдебна забрана за използването на съкращението на продукта на американската компания "Бъд" на територията на Германия с мотива, че звучи еднакво с използваното от нея съкращение "Бит". В резултат на споразумението "Анхойзер-Буш", който е третият по големина концерн в бранша след "Инбев" и "САБ-Милър", ще може да поставя на 12-те стадиона рекламни платна с надписи "Анхойзер-Буш Бъд", а в замяна сравнително малката семейна пивоварна "Битбургер" получава правото да продава своята бира в 30 процента от пунктовете на стадионите, предоставени на американците от ФИФА, както и правата за телевизионна реклама.
"Ханделсблат" коментира, че по този начин концернът от САЩ е избегнал нов провал, подобен на този от световните финали във Франция през 1998 г., когато "Анхойзер-Буш" напразно се надяваше на облекчаване на забраната за реклама на алкохолни напитки по френските стадиони и в крайна сметка беше принуден да даде полагащите му се рекламни пана под наем на други компании. Американският гигант се надява да реализира рекорден оборот с помощта на първенството, тъй като всеки гост на стадионите изпива средностатистически по половин литър бира. Досега продуктите на "Анхойзер-Буш" бяха рядкост в Германия, но от концерна се надяват да променят този факт, въпреки че от края на миналата година дори няма дистрибутор за страната. Освен към Германия маркетинговата кампания ще бъде насочена основно към пазарите във Великобритания, Ирландия, Италия, Аржентина, Китай и САЩ. В редица други страни марката "Бъдуайзър" не може да бъде рекламирана, защото там чешката пивоварна "Будвар" е наложила успешно своята марка. Три месеца преди началото на шампионата известността на "Анхойзер-Буш" в Германия е едва 30 процента, най-малко от всички спонсори на ФИФА, докато "Битбургер" е традиционен партньор на футбола в страната и е достигнала ниво на известност от 84 процента според актуална анкета на маркетинговия институт "Шпорт унд маркт".
В Германия избухна нов скандал във връзка с разпределението на билетите за световното първенство, след като в. "Билд" съобщи, че 79 политици, директори на служби и конституционни съдии са получили като почетни гости правото да вземат безплатно по два билета за всяка от 64-те срещи в програмата на турнира. Сред тези, които могат да ползват привилегията, са президентът на страната Хорст Кьолер, президентът на Бундестага Норберт Ламерт, канцлерът Ангела Меркел, президентът на Бундесрата Патер-Хари Карстенсен (всички от управляващия ХДС) и президентът на Конституционния съд Ханс-Юрген Папийр. Само ден по-рано президентът на ФИФА Сеп Блатер остро разкритикува политиката на организационния комитет за билетите и заяви, че за турнира през 2010 г. в ЮАР световната централа ще се заеме сама с този аспект.