Десет любопитни факта за Гран при на Малайзия
1. Честито, Ник
Беше в Австралия през 2000 г. Един млад германски пилот на име Ник Хайдфелд дебютира във Формула 1 с екипа на "Прост-Пежо". Шест години по-късно след спечелени 56 точки в световния шампионат и един полпозишън Бързия Ник достигна своята Гран при номер 100. В Малайзия партито по случай юбилея се провали заради дефект в двигателя на болида на БМВ
2. Двойна печалба
Пилотите на "Рено" Джанкарло Фисикела и Фернандо Алонсо спечелиха невероятна двойна победа на "Сепанг". Успехът им осигури добри позиции в борбата за титлите в индивидуалното класиране и при марките. Това е първият двоен успех за марката след Гран при на Франция на 25 юли 1982 г., когато Рене Арно и Ален Прост печелят състезанието.
3. Серия от смени
Двигателите се превърнаха в основен проблем в жегата в Малайзия. Преди квалификацията своите агрегати смениха Михаел Шумахер, Жак Вилньов, Джанкарло Фисикела, Дейвид Култард и Рубенс Баричело, а Фелипе Маса стори това дори два пъти. По време на квалификацията Ралф Шумахер също получи повреда в своя агрегат и трябваше да го смени. В състезанието изгърмяха моторите на Нико Розберг и Ник Хайдфелд. Уикендът не бе никак добър за двигателите V8.
4. Как се печели място на старта
Заради множеството смени на двигатели и последвалите наказания борбата за място в стартовата решетка се превърна във фарс. До последния момент дори и комисарите на ФИА не знаеха кой пилот от коя позиция ще потегли. Информационните агенции отказаха да публикуват непълен списък с автомобилите на старт. Когато в крайна сметка всичко беше готово, имаше много изненадани. Михаел Шумахер например вярваше, че ще заеме тринадесета позиция на старта, но в крайна сметка потегли четиринадесети.
5. Когато някой обича своята кола
... нищо не може да го спре. Хуан-Пабло Монтоя показа какво е спортен хъс в тренировката в петък. По време на тестова обиколка двигателят на неговия "Макларън" угасна. Той бе малко преди зоната на боксовете, където механиците нямат право да работят по колите. Затова Монтоя взе една количка от работилницата на своя тим и сам изтегли колата на метри от пит-стопа.
6. По-лошо не може да бъде
Кими Райконен отново отпадна не по своя вина. В Малайзия той се удари с Кристиан Клийн, а седмица по-рано в Бахрейн катастрофира, след като в квалификацията се откъсна задното аеродинамично крило на неговия болид.
7. Природозащитниците срещу Алонсо
Алонсо имаше причина за сериозни притеснения преди старта на Гран при на Малайзия. В предходния старт в Бахрейн испанецът изрази своята радост след вълнуващата победа с движения и пози на тореадор. Тези негови действия обаче станаха причина да бъде критикуван остро от природозащитната организация PETA, която се обяви срещу варварските убийства на животни по време на корида.
8. Добраха се до точки
БМВ се нуждаеше от цели две състезания, за да се добере до зоната с точки. Жак Вилньов отсрами отбора и завърши седми, взимайки две точки в Малайзия. Това бе първият самостоятелен успех на БМВ във Формула 1.
9. Отборен дух
Михаел Шумахер отдавна не е губил битката за по-предна позиция със свой съотборник. На "Сепанг" в неделя германецът остана шести, непосредствено след своя съотборник Фелипе Маса.
10. Пламъците в "Уилямс"
След сензационното начало на сезона в Бахрейн и изненадващите трето и четвърто място в стартовата решетка в Малайзия, "Уилямс" бързо се прости с надеждите за успех. Повреда в двигателя на Нико Розберг и дефект в хидравликата на Марк Уебър попариха надеждите на отбора. Оказа се, че двигателят на "Косуърт" няма да се окаже по-добър от този на БМВ, който получаваха до миналия сезон.