Шумахер получи точка за състезанието в Унгария

Шумахер получи точка за състезанието в Унгария

Дисквалификацията на поляка Роберт Кубица (на снимката) подпомогна Михаел Шумахер в борбата с Фернандо Алонсо за световната титла
Дисквалификацията на поляка Роберт Кубица (на снимката) подпомогна Михаел Шумахер в борбата с Фернандо Алонсо за световната титла
Пилотът на "Ферари" Михаел Шумахер взе една точка от състезанието за Голямата награда на Унгария в неделя, въпреки че не успя да финишира на пистата "Хунгароринг". Седемкратният световен шампион отпадна от състезанието три обиколки преди финала, но в официалния лист с резултатите бе записан с девето време.
Шумахер извади късмет, тъй като дебютантът на БМВ Роберт Кубица, който финишира седми в неделя, бе дисквалифициран. Така завършилият на осмо място в подреждането Фелипе Маса от "Ферари" се придвижи с една позиция напред в подреждането и неговият съотборник Михаел Шумахер успя да влезе в зоната на точките. Според правилника на Международната автомобилна федерация (ФИА) за осмото си място германецът получи една точка. Така разликата между него и световния шампион Фернандо Алонсо от екипа на "Рено", който също не завърши на "Хунгароринг", пет кръга преди края на календара вече е десет точки. След Гран при на Унгария френският тим вече има аванс пред "Ферари" в подреждането при конструкторите от само седем точки.
"Не мога да не бъда доволен, заяви Шумахер. Това е една точка, която може да се окаже повратна в борбата с Алонсо за световната титла. Всяка точка във Формула 1 има огромно значение. Очаква ни тежък завършек на шампионата. Борбата за титлата е много напрегната, но в същото време и много сладка. Остават пет изключителни състезания."
Техническият делегат на ФИА Джо Бауер информира, че болидът на Кубица е бил по-лек с два килограма от допустимите стойности. Именно поради тази причина се е наложило резултатът на полския състезател на БМВ да бъде анулиран и той да бъде изваден от класирането. Сър Франк Уилямс, собственик и директор на едноименния тим, заяви, че ще обжалва решението на ФИА за наказание на неговия състезател.
Любопитни факти:
1. Вали, вали
В продължение на 20 състезания в Унгария всичко беше наред, но този път се обърка. За пръв път след първото състезание през 1986 г. в неделя валеше дъжд. Последствията се усещаха не само на пистата. Пилотите трябваше да вземат назаем дъждобрани, защото не си носеха. Славица Екълстън дори по принуда трябваше да вземе страна и да облече яке на "Ферари".
2. Шарена картина
Дженсън Бътън, Педро де ла Роса и Ник Хайдфелд се погрижиха за изцяло нов изглед на подиума. Бътън за пръв път беше на първо място, Де ла Роса за пръв път беше подиума и, естествено, за пръв път беше на второ място. Хайдфелд за пръв път се нареди трети, откакто отборът стана изцяло собственост на БМВ. Първото място на подиума е за германския тим.
3. Отлежалото вино
Дженсън Бътън трябваше да чака 113 състезания, докато най-после спечели за пръв път. Преди това той беше заставал на подиума 13 пъти. Във Великобритания също могат да си отдъхнат. Техен пилот за пръв път спечели, откакто Дейвид Култард триумфира за Голямата награда на Австралия през 2003 г.
4. Нови цветове
Нито "Ферари", нито "Рено" на подиума. Това не се беше случвало от Гран при на Монако през 2005 г. насам. Тогава спечели Кими Райконен пред дуета на "Уилямс" Ник Хайдфелд и Марк Уебър.
5. Необичайно изживяване за "Рено"
Фернандо Алонсо отпадна за пръв път след Гран при на Канада през 2005 г. Тогава той разруши окачването на задната си дясна гума, този път се откачи същото колело. В същото време това беше и първото отпадане на двата болида на "Рено" след Канада 2005.
6. Дубълът на "Уилямс"
В Унгария "Уилямс" претърпя петото си двойно отпадане за сезона. Отборът вече има общо 15 отпадания - на Нико Розберг това се случи шест пъти, на Уебър дори девет пъти. За сравнение: аутсайдерът "Супер Агури" също е отпадал 15 пъти тази година, но има само четири двойни отпадания.
7. Японско възраждане
"Хонда" излезе на преден план по същия неочакван начин, по който доскоро липсваше на хоризонта. Досега отборът не беше печелил през сезона повече от шест точки в едно състезание. В последните пет Гран при дори на три пъти не спечели нито една точка. Този път в клубната каса влязоха цели 15 точки.
8. Кими следва примера на Михаел
Катастрофата на Кими Райконен фрапиращо напомни за Гран при на Белгия от 1998 г. Тогава Михаел Шумахер водеше с голяма преднина, когато настигна с една обиколка Дейвид Култард. Тогава Шуми обвини Култард, че е искал да го убие. Райконен и неговата "жертва" Витантонио Лиуци уредиха нещата значително по-дипломатично.