Льоб взе трета титла в световния рали шампионат

Френският пилот Себастиан Льоб с автомобил "Ситроен" спечели третата си поредна титла в световния рали шампионат, след като Маркус Грьонхолм с "Форд" остана без опции да се бори за първото място. Финландецът остана пети в рали Австралия, в което победи неговият сънародник и съотборник Марко Хирвонен. Грьонхолм, който бе единственият пилот с възможности да измести Льоб от челото в класирането, се преобърна в хода на състезанието, изгуби ценно време и се провали в двубоя за първото място. Така френският състезател, който не стартира в състезанието заради фрактура на ръката след инцидент с велосипед по-рано този месец, получи предсрочно титлата преди последните два кръга от календара в Нова Зеландия и Уелс.
Грьонхолм, носител на титлата през 2000 и 2002 г., трябваше да завърши първи в Австралия, за да запази теоретични шансове да измести Льоб. Финландецът обаче остана пети, след като се преобърна с колата си още в първия ден. "След катастрофата в петък това беше най-доброто класиране, на което можехме да се надяваме. Нямаше начин да се изкачим още места напред, ако при другите пилоти всичко се развиваше нормално", каза Грьонхолм. Хирвонен се възползва от инцидента със съотборника си и от отсъствието на Льоб, за да спечели първата си победа в световния рали шампионат. Финландецът завърши 26-те отсечки с време 3ч.15:11.8 мин.
В Австралия норвежецът Петер Солберг със "Субару", шампион за 2003 г., финишира втори с изоставане 37.1 сек. Трети остана австриецът Манфред Щол с "Пежо" на почти четири минути от Солберг.
Льоб, Томи Макинен и Юха Канкунен са единствените пилоти с поне по три титли в световния рали шампионат. Финландците все още са безспорни лидери в класацията с по четири титли, след като Канкунен стана първи през 1986, 1987, 1991 и 1993 г., а Макинен е шампион в четири поредни години от 1996 до 1999 г. Льоб, който е бил гимнастик, преди да се отдаде на рали спорта, е и първият пилот, който печели шампионата с частен автомобил след Ари Ватанен ("Форд") през 1981 г. През 2004 и 2005 г. Льоб беше част от заводския тим на "Ситроен", но през този сезон кара за белгийския отбор "Кронос". От следващата година световният шампион отново ще кара за тима на френската компания "Ситроен".
Българският екипаж в рали Австралия Ясен и Дилян Попови с "Мицубиши Лансър Ево 9" бяха принудени да напуснат състезанието след серия проблеми и повредена турбина. "За първи път ми се случва такова нещо - нито един етап от състезание, в което карам, да не е бил без проблем, през цялото състезание непрекъснато имахме проблеми", казва в пресбюлетин на състезанието пилотът на "OMV рали тим" Ясен Попов.