Флорида очаква $195 млн. от "Супербоул 2007"
Тазгодишният финал в първенството на американската Национална футболна лига (НФЛ), известен като "Супербоул", който ще се състои в неделя на "Долфин стейдиъм" в Маями, може да донесе на бизнеса в Южна Флорида рекордните $195 млн. Това съобщава агенция "Блумбърг", позовавайки се на данните от доклад на "ПрайсуотърхаусКупърс" (PricewaterhouseCoopers LLP). "Туристически дестинации като Маями, Сан Диего, Финикс и Ню Орлиънс предлагат уникална атмосфера, която предполага по-високо ниво на разходи и по-дълъг престой", коментира пред агенцията Робърт Кентън, директор в консултантския отдел на "ПрайсуотърхаусКупърс", който е експерт в спорта, конгресите и туризма.
"Супербоул", в който тази година ще се сблъскат отборите на "Чикаго беърс" и "Индианаполис колтс", винаги оказва съществено влияние върху икономиката на града, в който се провежда, показва докладът. От 1998 г. до днес самият мач и съпровождащите го прояви, включително шестмесечното му планиране, са донесли на местната икономика около $1.5 млрд., казва Кентън. Маями е домакин на събитието за осми път, като за срещата в неделя се очакват около 125 000 гости от страната и чужбина. Цените за нощувки в града за уикенда са достигнали рекордни нива, като стая в непретенциозен хотел на "Оушън драйв" вместо обичайните 57 долара струва 830 долара, почти 15 пъти повече. Още по-фрапираща е ситуацията с цените на билетите за мача, които нормално започват от 400 долара, но на борсите в интернет са между 3000 и 10 000 долара.
"Най-хубавото в ситуацията е, че става дума не само за деня на мача, проявите се разпростират в общо десет дни, коментира кметът на града Мани Диас. Така гостите за "Супербоул" ще харчат парите си десет дни в Маями." Като се прибавят корпоративните разходи около двубоя, общият оборот от "Супербоул" ще достигне около 400 млн. долара, прогнозират експерти. За да се възползва максимално от ситуацията, градската управа на Маями е инвестирала предварително десетки милиони долари в подготовката за събитието. Организират се стотици партита на места като "Стайл хаус" на южния плаж - двуетажна стъклена палатка с асансьори, чието изграждане струва около 500 хил. долара. Икономисти от университета "Южна Флорида" обаче предупреждават, че от завишените цени печели не толкова местният бизнес, колкото национални и глобални компании като големите хотелски вериги, поради което ползата за региона всъщност е значително по-малка. Това обаче не обезсърчава домакините. "Когато гостите се забавляват добре в града на "Супербоул", те се връщат, купуват недвижими имоти или засилват търговските си контакти", казва Родни Барето, председател на организационния комитет за мача.
Измеренията на "Супербоул" в САЩ са наистина впечатляващи. Ръководството на НФЛ е вложило около 6 млн. долара в охраната на "Долфин стейдиъм" и района около него, а според прогнози само букмейкърите в Лас Вегас може да реализират оборот от над 100 млн. долара от залагания за мача. Цената на 30-секундна реклама по време на прякото предаване на Си Би Ес (CBS) достигна нов рекорд - 2.6 млн. долара, което е лесно обяснимо с оглед на факта, че в пиковите моменти зрителската аудитория в страната е достигала около 140 млн. души.