"Атлетико" иска да излезе от сянката на "Реал"
Според главния изпълнителен директор Мигел Анхел Хил Марин клубът е събрал "най-стойностният отбор" в своята 104-годишна история. Най-голямата звезда на отбора в момента е 21-годишният нападател на испанския национален отбор Фернандо Торес, в състава са още играчи като 18-годишния аржентински талант Серхио Агеро и 29-годишния полузащитник на португалския национален тим Маниш. "Искаме да направим нашия бранд международен, заяви Хил Марин при официалното представяне на изследване за имиджа на мадридския клуб. През последните три-четири години направихме някои ходове, за да може да се състезаваме с големите тимове в Испания и Европа."
"Атлетико" се опитва да излезе от сянката на прочутия градски съперник "Реал", деветкратен европейски клубен шампион и лидер в последното издание на класацията на консултантската фирма "Делойт" за най-богатите футболни клубове в света с приходи от 292 млн. евро за сезон 2005-2006. Целта на червено-белите е да намерят място сред първите 20 в тази класация. За да увеличи приходите си от спонсори, "Атлетико" ангажира с това изследване рекламната агенция "Янг енд Рубикъм" (Young & Rubicam Inc.) от WPP Group Plc. Според резултатите от проучването клубът е "много харизматична марка, която се възприема добре" извън Мадрид. "Брандове с по-студен имидж като технологични и застрахователни компании биха спечелили от топлината, която генерира "Атлетико", твърди Патрисия Ариас, авторът на проучването, базиращо се на анкета сред 3500 испанци. Резултатите "ни позволяват да бъдем по-агресивни и да поставяме по-високи стандарти" в преговорите със спонсори, заяви по този повод Гил Марин пред репортери в клубния пресофис. Той отрече твърденията, че "Атлетико" има имидж на клуб, който винаги се проваля. Столичани имат девет титли на Испания спрямо 29 за "Реал" и не са играли в елитната Шампионска лига на УЕФА от десет години, заради което един от техните фенклубове си избра името "Родени губещи".
"Не виждам да имаме манталитет на губещи, каза президентът, обграден от спечелените досега трофеи. Не сме доволни да заемаме второ място след "Реал"." В момента "Атлетико" е по средата на тригодишен спонсорски договор с корейския концерн "Хюндай - Киа", като има и контракти с "Найки", "Кока-Кола" и "Киосера". Отборът е на шесто място във временното класиране на испанската Първа дивизия на четири точки след "Реал". Само първите два отбора се класират директно в групите на Шампионската лига, а следващите два участват в квалификациите. "Присъствието ни в Шампионската лига би ни направило още по-привлекателни за потенциални инвеститори, смята Хил Марин. Така ще бъдем на международната сцена."