"Ферари" се споразумя с дизайнера на "Макларън"
Делото във Върховния съд в Лондон срещу Майк Кофлин, бивш главен дизайнер на отбора от Формула 1 "Макларън-Мерцедес", беше прекратено още в първия ден след като Кофлин постигна извънсъдебно споразумение с тима на "Ферари". Според говорителя на италианския тим Лука Коладжани британецът е демонстрирал готовност да съдейства и да представи цялата информация около шпионския скандал, който се разрази през миналата седмица. В замяна от "Ферари" са се съгласили да прекратят и делото, заведено в Модена.
В същото време непряко бяха потвърдени съмненията за саботаж от страна на бившия механик на италианския отбор Найджъл Степни. "Вече имаме някаква представа какъв е бил прахът, за който става дума", е заявил прокурорът Джузепе Тибис според "Гадзета дело спорт". Данните от анализа обаче все още се проучват от втора лаборатория. Целта е да бъде установено дали внесеният от Степни прах е увредил моторите на "Ферари".
Според Тибис разследването върви успешно, но все още е необходимо да бъдат изяснени някои детайли, за да има достатъчно доказателства. Степни е обвиняван, че е саботирал болидите на Кими Райконен и Фелипе Маса преди състезанието за Голямата награда на Монако в края на май и освен това е предоставил поверителна информация на Кофлин за настоящия сезон.
В същото време отборите продължиха с тестовете на белгийската писта "Спа", която се завърна в календара на шампионата след едногодишно отсъствие заради ремонт. Най-бърз в първия ден беше пилотът на "Макларън-Мерцедес" Люис Хамилтън, лидер в световния шампионат. Той направи и най-много обиколки - общо 83, като най-доброто му постижение беше 1:46.613 минути, с почти половин секунда по-бърз от класиралия се на второ място Роберт Кубица от "БМВ-Заубер" (1:47.059).
Хамилтън, който в сряда беше сменен от съотборника си Фернандо Алонсо, предизвика истинска сензация с представянето си в своя дебютен сезон във Формула 1. Той е начело при пилотите със 70 точки и според информации в испанските медии с този успех си е заработил бонус от 2.3 млн. долара, вписан в неговия договор. Базовата заплата на британеца е едва 400 хил. долара.
Въпреки лидерската си позиция в шампионата той значително изостава от най-добре платените пилоти като германеца Ралф Шумахер от "Тойота", който ще получи за сезона 16 млн. долара, въпреки че до момента е спечелил само две точки. Дневник