Стартира състезанието за подписа на Фернандо Алонсо

Стартира състезанието за подписа на Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо си отива от "Макларън" след един драматичен и безкрайно противоречив сезон за него във Формула 1
Фернандо Алонсо си отива от "Макларън" след един драматичен и безкрайно противоречив сезон за него във Формула 1
Официалната новина за раздялата между Фернандо Алонсо и "Макларън" даде ход на състезанието за подписа на двукратния световен шампион във Формула 1. В надпреварата за родения в испанската област Астурия пилот участват бившият му тим "Рено", японският автомобилопроизводител "Тойота" и австрийският концерн "Ред бул", производител на едноименната енергийна напитка. Съществува вариант "Уилямс" също да преговаря с Алонсо, но е малко вероятно той да подпише с британския тим. Според голяма част от наблюдателите във Формула 1, между които автомобилният експерт Ханс-Йоахим Щук, водещ мотив за испанеца ще бъде дали ще получи достатъчно добър автомобил да атакува трета световна титла през 2008 г.
В края на миналата седмица екипът на "Макларън" официално потвърди за раздялата с двукратния световен шампион. "На среща между Фернандо Алонсо и "Макларън" беше взето решение, че е в интерес и на двете страни, ако те прекратят взаимоотношенията си", беше посочено в официално съобщение до медиите. Испанецът няма да получи финансова компенсация за преждевременното прекратяване на договора, който започна в началото на 2007 г. и беше за период от три сезона.
"От малък винаги съм искал да пилотирам за "Макларън", но понякога нещата в живота не се получават така, както ти се иска", заяви Алонсо. "Искаме да пожелаем всичко хубаво на Алонсо занапред. Той е страхотен пилот, но поради редица причини комбинацията между нас не се получи и накрая всички осъзнахме, че няма начин да продължим заедно", заяви шефът на "Макларън" Рон Денис.
Този сезон Фернандо Алонсо беше най-скъпоплатеният пилот във Формула 1. Заплатата му в "Макларън" беше 20 млн. евро. Алонсо си осигури допълнителни 10 млн. от договори за реклама. Така с приходи от общо 30 млн. евро оглави класацията на състезателите във Формула 1 за 2007 г. На втора позиция по приходи е новият световен шампион на "Ферари" Кими Райконен с общо 22 млн. Вече бившият пилот на "Тойота" Ралф Шумахер е трети със 17 млн.
"Вече представих проект на Фернандо за нашето ново сътрудничество, заяви директорът на "Рено" Флавио Бриаторе, който има най-големи шансове да ангажира испанската спортна звезда. Ако той иска да се присъедини към нас, не би имало никакъв проблем. Топката е в неговото поле. Отлично знам той какво може да даде на "Рено".
"Тойота" е другата алтернатива пред Алонсо, тъй като автомобилната компания разполага с един от най-големите бюджети в шампионата и може да си позволи лукса да изпълни неговите високи финансови изисквания. Още повече в отбора се освободи едно пилотско място след края на договора с Ралф Шумахер.
Според испанската преса австрийският концерн "Ред бул", който издържа два отбора във Формула 1 - "Ред бул" и "Торо Росо", е третият реален кандидат за подписа на Алонсо. Собственикът на компанията Дитрих Матешиц не крие амбициите си да увеличи инвестициите си в първенството и да изгради силен отбор около фигури като Алонсо и бившия технически директор на "Ферари" Рос Браун.