Германските клубове се насочват към Азия

Германските клубове "Борусия" (Дортмунд), "Енерги" (Котбус) и "Арминия" (Билефелд) ще направят рекламни турнета в Азия през декември тази година, за да популяризират своите марки и футболната Бундеслига, съобщиха медиите в страната.
Тимът от Дортмунд ще изиграе приятелски мач срещу националния отбор на Индонезия в столицата Джакарта на 19 декември, а ден по-рано "Енерги" излиза срещу представителния отбор на Китай в град Гуанджоу. На 20 декември тимът от Котбус, за който се състезават българите Станислав Ангелов и Димитър Рангелов, играе срещу олимпийския състав на Китай във Форшан. "Арминия" (Билефелд) от своя страна гостува на китайските "Вухан" (18 декември) и "Шенхуа" в Шанхай (19 декември). Всички двубои ще се излъчват на живо по местни телевизии в двете страни.
"Азия е важен пазар за нас, което е основната причина да предприемем тази стъпка", заяви Йорг Даубитцер, директор продажба на телевизионни права към Германската футболна лига (ГФЛ). Срещите от Бундеслигата се излъчват в 169 страни по света, но трябва да продължаваме да работим върху целта си да осигурим по-обширно покритие и да затвърдим позициите си на азиатския пазар." Даубитцер посочва, че седмицата преди Коледа е идеалното време за организиране на приятелски срещи на азиатския континент.
Причината за това е, че повечето европейски клубове предприемат тази акция през летните месеци, тъй като през зимата са ангажирани в местните първенства. Както е известно, обичайна практика на големите отбори като "Реал" (Мадрид), "Барселона", "Манчестър юнайтед" и "Байерн" (Мюнхен) е да организират приятелски двубои през лятото в Азия и Северна Америка, за да повишат приходите си от продажба на мърчандайзингови продукти и да популяризират марката си. Сумата, която те печелят от тези ангажименти, обикновено не пада под 2 млн. евро.
"Между 15 и 20 процента от приходите от телевизионни права на петте най-гледани футболни лиги на Стария континент идват от договорите им с международни телевизии, коментира от своя страна изпълнителният директор на ГФЛ Кристиан Зайферт. При нас тази сума представлява едва 5 процента от всички постъпления." До лятото на 2009 г. тв правата за срещите, които ще се излъчват извън Германия, са продадени на компанията за залагания в интернет "Би уин" (Bwin) срещу сумата 20 млн. евро на година. ГФЛ очаква да получи 460 млн. евро между 2009 и 2015 г., когато правата ще са собственост на медийния магнат Лео Кирх. Лидер по приходи от телевизионното разпространение на срещите си безспорно е английската Висша лига, която по данни на консултантската компания "Ърнст и Янг" (Ernst & Young) взима по 157 млн. евро годишно.