Председателят на СБА ще подкрепи Макс Моузли

Председателят на СБА ще подкрепи Макс Моузли

Съюзът на българските автомобилисти (СБА), който е българският член на Международната федерация по автомобилизъм (ФИА), ще подкрепи президента Макс Моузли при днешния вот на доверия по време на генералната асамблея в Париж. "Това е един личен въпрос. Проучвайки дейността на Макс Моузли като президент на ФИА, ни е не можем да кажем една лоша дума", заяви председателят на СБА Георги Янакиев, който е и президент на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС).
Извънредната асамблея е свикана във връзка със секс скандала в нацистки стил, в който Моузли беше изобличен да участва с пет проститутки. Британски таблоид публикува историята на 30 март и оттогава дейността на англичанина е парализирана. Оня ден промотърът на Формула 1 Бърни Екълстоун помоли своя дългогодишен приятел да се оттегли, а петиция за оставката отправиха 24 от най-влиятелните автомобилни клубове в света.
"Този случай го лишава от възможността да се кандидатира за още един мандат, но той трябва да довърши настоящия. В писмото, което получихме от него, Моузли заявява, че няма намерение да се занимава лично с автомобилния спорт, а ще се отдаде на останалите ангажименти, свързани с развитието на автомобилизма", добави Георги Янакиев. Според него има много организации, които са изразили подкрепа за Моузли. "Той категорично не желае да има манипулации, а всеки по вътрешна убеденост да даде вота си. Не прави никакви подготвителни маневри. Според мен за 15 години той не е направил нищо погрешно като ръководител", добави Янакиев. Мандатът на Моузли е до октомври 2009 г.
Според проучване английския вестник "Гардиън" балансът между противниците и поддръжниците на президента е много крехък и резултатът от гласуването е непредвидим. Изданието е успявало да анкетира 100 от общо 222-та делегати на асамблеята на ФИА. Според резултатите 37% настояват 15-годишното управление на англичанина да приключи, 25% ще гласуват за оставането му начело на организацията, а 9% се обявяват като нерешили или като хора, които не се чувстват квалифицирани да участват във вота. Останалите 29% отказват да коментират.
Все още не е ясно до каква степен върху членовете на ФИА ще се отрази становището от Екълстоун от неделя, тъй като той е най-влиятелният мениджър в автомобилните спортове, като държи бизнеса с Формула 1 на стойност 1 милиард долара.
"Двамата са много близки, но Екълстоун е много чувствителен по отношение на имиджа на Формула 1", коментира Тери Ловел, който през 2004 г. написа биографичната книга "Играта на Бърни". Според него напускането на Бърни може да доведе до по-голям контрол от страна на автомобилните производители, които притежават водещите отбори във Формула 1. "Мерцедес", БМВ, "Хонда" и "Тойота" още в първите дни след скандала излязоха с рязка позиция срещу Моузли. Самите компании нямат право на глас във ФИА.
Според повечето наблюдатели е напълно възможно да се получи класическият конфликт между големите и малките клубове. Такъв пример е и становището на СБА - българската организация е несравнимо по-нищожна като стойност и дейност в сравнение с германската ADAC, но и двете имат равно право на глас. Самият Моузли твърди, че е получил и писмо от 62 клуба, които го подкрепят. "Моят частен живот няма отношение към работата ми", продължава да твърди той. Дали е така ще се разбере на заседанието от 10.30 ч. във вторник.