Федерацията по автомобилизъм окончателно нареди шампионата

Федерацията по автомобилизъм окончателно нареди шампионата

Последното решение на БФАС остави Георги Танев зад Борис Борисов
Последното решение на БФАС остави Георги Танев зад Борис Борисов
Пилотът на "Приста ойл рали тим" Борис Борисов за пореден път беше обявен за шампион в група "А" и "Н" в Националния автомобилен пистов шампионат на затворен маршрут, но този път май ще е окончателно.
Решението беше взето на съвместно заседание на Управителния съвет (УС) и Насионалния спортен трибунал (НСТ) на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) след поредно разглеждане на жалбите на "Приста ойл рали тим", "Авто цар" и "Петрол GT рейсинг тим", решенията на спортните комисари на писта "София" и националния трибунал.
Така Борисов оглавява генералното класиране и е шампион с 39 т., следван от Георги Танев и Илия Царски с по 38. Пилотът на "Петрол GT рейсинг тим" взима второто място заради по-добри класирания през сезона.
В последните шест седмици шампионската титла в най-високия клас на пистовия шампионат отиваше ту при Борисов, ту при Танев. Двамата няколко пъти си разменяха трофея, след решения на различни инстанции към БФАС.
Пилотът на "Петрол GT рейсинг тим" беше обявен за шампион след предпоследния кръг на писта "София" с преднина от 17 т. в класирането пред Борисов. По-късно спортните комисари на състезанието отмениха победата на Танев, заради технически несъответствия на задните врати на автомобила му с правилника на Международната автомобилна федерация (ФИА).
В последния кръг пилотът не стартира, заради участие в Европейската купа за туристически автомобили, и Борисов се възползва от това. На писта "Бургас" пилотът на "Приста ойл рали тим" спечели нужните му 8 т. в поредното скандално състезание и беше обявен за шампион.
Но това, разбира се, не беше краят. Жалбата на Танев за отнетата победа в София беше уважена от националния трибунал и на свой ред отново грабна титлата. Малко по-късно председателят на трибунала Емил Денев оттегли подписа си от протокола на заседанието и двамата пилоти отново бяха шампиони сами за себе си.
Последното решение на УС и НСТ, което идва 3 седмици след края на шампионата, присъди титлата на Борисов. Въпросът сега е дали това наистина ще е последното решение.