"Дакар 2009": "Мицубиши" ще връща честта на японския моторспорт

Японският автомобилен производител "Мицубиши" ще опита да разсее мрака, който покри индустрията и моторспорта в страната, като се прицели в осма поредна победа в 30-ото издание на международното рали "Дакар".
Компанията държи на успеха в надпреварата заради сериозните си интереси в Южна Америка и серията силни удари, които световната финансова криза нанесе по японската автомобилна индустрия и моторспорт, с оттеглянето на "Хонда" от Формула 1 и отказването на "Субару" и "Сузуки" от Световния рали шампионат (WRC).
Изтощителното двуседмично състезание, което ще започне на 3 януари, беше преместено от Африка в относително спокойните Аржентина и Чили в Южна Америка. През тази година престижната надпревара беше отменена за първи път в своята история, заради притеснения за сигурността на участниците и техните екипи. Опасенията на организаторите бяха породени от убийството на четири френски туристи в Мавритания.
Победите за "Мицубиши" в последните седем години носят френските пилоти Стефан Петерханзел (2004, 2005 и 2007 г.) и бившият скиор Люк Алфан (2006 г.). Японецът Хироши Масуока, победител през 2002 и 2003 г., ще се завърне за започващата в събота надпревара. Това ще направи и бившият победител в рали "Дакар" при мотоциклетистите - испанецът Хуан Рома. Така "Мицубиши" ще атакува първото място с четири автомобила.
Всички пилоти и техните навигатори са преминали сериозни физически тренировки във Франция преди да отпътуват за аржентинската столица Буенос Айрес, където ще бъде даден старта на надпреварата.
"Физическата ни подготовка в планината и край морския бряг и тестовете на макадам и пясък преминаха много добре. Всичко е перфектно, заяви 50-годишният Масуока пред АФП. - Сега ще имаме ново трасе за "Дакар", в един различен нов свят, с нов двигател и автомобил, което е много вълнуващо за мен."
"Това ще бъде 21-ото ми участие в рали "Дакар" и се надявам да взема третата си победа. Ако това не стане, ще се радвам "Мицубиши" да продължи победната си серия", добави той.
"За мен преместването в Южна Америка не означава, че състезанието е загубило от характера си, заяви 43-годишният Петерханзел. - "Дакар" си остава много трудно състезание с тежки етапи. В миналото успявах да взема преднина в пясъчните дюни на Мавритания, но усещам, че това ще е вълнуващо и много близко до класическата дистанция състезание", смята шесткратният победител в надпреварата при мотоциклетистите.
И в това издание на рали "Дакар" основен съперник на "Мицубиши" ще бъде тимът на "Фолксваген". Четирите автомобила на германския производител ще бъдат поведени от двукратния световен рали шампион Карлос Сайнц. За който Южна Америка никак не е чужда - пилотът има три победи в рали "Аржентина" през 1992, 2002 и 2004 г.
Южноафриканецът Жиниел де Вилиер, германецът Дитер Депинг и американецът Марк Милър допълват пилотската четворка на "Фолксваген".