Бунтът на българските пилоти почти успя

Бунтът на българските пилоти почти успя

Димитър Илиев (на снимката) и неговите колеги вече са по-спокойни за предстоящия сезон, въпреки оставащите на дневен ред финансови проблеми<br />
<br />
Димитър Илиев (на снимката) и неговите колеги вече са по-спокойни за предстоящия сезон, въпреки оставащите на дневен ред финансови проблеми

Бунтът на елитните български пилоти почти успя. Българската федерация за автомобилен спорт (БФАС) прие голяма част от предложенията им за намаляване на разходите и подобряване на състезанията, с които да успеят да изкарат предстоящия сезон.
Броят на кръговете вече е намален, каквото беше основното искане на пилотите. Това обаче не стана по най-подходящия начин. От рали календара ще отпадне едно от най-атрактивните състезания – видинското "Вида". То е любимо на зрители и пилоти, защото само там се кара суперспециален етап. Според БФАС "Вида" отпада по желание на организаторите, но техният представител Емил Маринов не е особено съгласен.
"Изсмукали са си го от пръстите. Това не е наше желание, ние сме принудени да се откажем. Причините са чисто финансови – трябват ни 150 хил. лв., а нямаме никакви спонсори. Федерацията не ни помога, а само ни пречи. Тя спонсорира всички организатори освен нас, като дори ни иска пари за ограждения. Това за мен не е федерация и не трябва да я има", заяви той. Маринов добави, че преговорите с общината и търсенето на рекламодатели ще продължат.
Друго разочарование за пилотите е оставането на рали "Твърдица" - надпреварата, която се оказа най-нежелана от тях. Малка победа за състезателите е преобразуването на рали "София-Виктори" в отрит кръг от шампионата. През миналия сезон то беше запомнено със слабата организация, дългите преходи и ниския интерес от страна на публика и медии.
"Федерацията изпълни голяма част от исканията ни, каза рали шампионът Димитър Илиев, който през декември заяви, че заради дългия състезателен календар и липсата на спонсори може да не започне сезона. Доволни сме от взетите решения, но рали "Вида" не трябваше да отпада. То събираше най-много публика и беше истинска атракция за зрители и пилоти", добави той.
Като част от намаляването на разходите всички организатори, освен рали "България", ще трябва да намалят километража на специалните си етапи и преходите между тях, както и времето за провеждане на състезанията.
Пилотите вече ще имат свои представители в комисиите, които определят състоянието на трасетата и дали са подходящи за провеждане на състезания.
Федерацията намали таксите за организаторите и пилотите и прие връщане на старата точкова система (1-10 т., 2-8, 3-6, 4-5, 5-4, 6-3,7- 2, 8-1). Добавено е обаче спорното решение при участие на даден пилот в 4 до 6 състезания да не се взима най-слабия му резултат, а при участие в над 7 надпревари за крайното класиране няма да се пресмятат двете му най-лоши постижения.
Това може да доведе до тактически надлъгвания между състезателите, а едно отпадане на призов пилот ще усложни задачата му в борбата за титлата. "Другаде такова нещо няма. Ние караме за да спечелим, а не за да ни взимат точки", коментира Илиев.