Страховита снежна битка водят лидерите в рали "Норвегия"
Пилотът на "Ситроен" Себастиан Льоб остана начело и след втория ден на рали "Норвегия", втори кръг от световния шампионат (WRC).
Французинът отново взе надмощие в ожесточената битка между него и Мико Хорвонен с "Форд Фокус". Петкратният световен шампион успя да се отскубне само с 15 сек. пред основния си конкурент преди последните шест неделни етапа от надпреварата.
В първата сутрешна отсечка Льоб беше по-бърз с едва 7 десети, а в следващите три напредна с близо 10 секунди, но финландецът продължи да следва темпото му.
"Беше наистина много трудно и имаше доста сняг. Позицията ни на пътя не е отлична, но и Мико не се справя добре отзад", обясни световния шампион.
Хирвонен призна раздразнението си от факта, че "Ситроен"-ът на французина остава пред него въпреки бясното му каране. "Играта продължава, но натискам толкова много, че е адски лесно да направя малка грешка и да загубя време в снежните преспи", каза пилотът на "Форд".
"Карам на абсолютния лимит, просто не мога по-бързо. Това обаче не е краят. Предстои ни дълъг ден утре", добави той.
Неговият съотборник Яри-Мати Латвала продължава да се движи на трета позиция, с изоставане от 43.2 сек. зад Льоб, въпреки че днес спечели две етапни победи. "Напипахме точните настройки много късно и за съжаление изпуснах шанса да се боря за победата", каза вторият пилот на "Форд".
"Видях следите на момчетата по преспите встрани от пътя и не зная колко време ще издържат на това темпо, добави той за лидерите в надпреварата. Нищо не е решено, но ще бъде адски трудно да ги догоня. Те сякаш летят, но никога не се знае какво може да се случи", допълни Латвала.
Пилотът на "Стобарт Форд" Хенинг Солберг успя да се изкачи до четвърта позиция в днешния ден, след като спечели един от етапите. Съотборникът на Льоб Дани Сордо допусна две излизания от трасето и остана пети.
Бившият пилот на "Сузуки" Пер-Гунар Андерсон, който се превърна в приятната изненада на рали "Норвегия", беше на крачка от сензацията. Шведът успя да изведе своята морално остаряла "Шкода Фабиа WRC" до петото място във временното класиране, но проблеми със съединителя го накараха да се откаже от надпреварата.
Световният шампион за 2003 г. Петер Солберг имаше сериозни проблеми със своя "Ситроен Ксара WRC". Автомобилът, който той поддържа със собствени средства, имаше сериозни проблеми с дроселовата клапа, един от цилиндрите и скоростната кутия, но въпреки тях бившият пилот на "Субару" успя да се пребори за шестото място.