Нoвата система би пренаписала историята на F1

Нoвата система би пренаписала историята на F1

През този сезон Люис Хамилтън ще трябва да спечели повече победи от конкурентите си, ако иска да стане първият британец, защитил титлата си във Формула 1<br />
През този сезон Люис Хамилтън ще трябва да спечели повече победи от конкурентите си, ако иска да стане първият британец, защитил титлата си във Формула 1
Люис Хамилтън все още щеше да преследва първата си световна титла във Формула 1, ако новата система за определяне на шампиона беше въведена в началото на миналата година.
Международната автомобилна федерация (ФИА) реши, че от този сезон титлата ще отива при пилота с най-много победи, дори друг състезател да има повече точки. А той имаше пет победи срещу шест на Фелипе Маса от "Ферари".
Биографията на Хамилтън не е единствената, която би се променила според новата система. Ако беше въведена още от първия старт във Формула 1 през 1950 г. би имало промени в няколко много оспорвани години, отбелязва Ройтерс.
Покойният бразилец Аертон Сена щеше да е четирикратен световен шампион, вместо трикратен. Той щеше да заслужи титлата на основния си съперник Ален Прост от 1989 г.
Според тази система двамата биха се изравнили по брой спечелени трофеи, защото през 1983 г. Прост спечели повече състезания от трикратния шампион Нелсон Пикет, но загуби по точки. По същия начин се разви и дуелът на французина с Ники Лауда през следващия сезон. Прост обаче би загубил титлата си от 1986 г. от Найджъл Менсъл.
Английският шампион от 1992 г. би отмъкнал една титла и от Пикет - тази от 1987 г., защото тогава бразилецът печели само три победи, докато съотборникът му в "Уилямс" има шест. При новата точкова система Пикет би се оттеглил от спорта само с един трофей, колкото и друг трикратен световен шампион - Ники Лауда.
Все пак бразилецът би се разделил и с трите си титли, ако се състезаваше под предложената от промотъра на Формула 1 Бърни Екълстоун система за награждаване с медали на първите трима.
В този случай Пикет ще загуби и титлата си от 1981 г., отново в полза на Прост. През този сезон двамата имат по три победи, но французинът е по-постоянен в представянето си и би спечелил шампионата благодарение на повечето си втори места.
Според системата на Екълстоун първият британски шампион щеше да е Стърлинг Мос, който в наши дни е признат за най-великия пилот, който никога не е ставал шампион. Той щеше да е носител на титлата от 1958 г. вместо своя сънародник Майк Хоторн.
Французинът Дидие Пирони също би спечелил първата си титла и да отнеме единствената на финландеца Кеке Розберг от 1982 г. При система с медали той щеше да спечели шампионата заради повечето си трети места от британеца Джон Уотсън, с който имат записани по две и победи две втори места. Двамата имат по 39 т., а Розберг печели титлата с 44.
Джим Кларк би удвоил титлите си до общо четири, с което би станал единственият британец, успешно защитил трофея си. При награждаване с медали неговият сънародник Джон Съртийс не би станал единственият човек печелил световна титла на две и на четири колела, след като през 1964 г. Кларк го бие по брой победи. През 1967 г. новозеландецът Дени Хълм също би загубил трофея си от Кларк.
Американецът Марио Андрети и австралиецът Алън Джоунс биха останали в историята на спорта с по две титли, вместо с по една. Двамата биха спечелили трофеите съответно на Лауда от 1977 и южноафриканецът Джоди Шектър от 1979.