Георги Танев записа тежък уикенд в Мексико

Георги Танев записа тежък уикенд в Мексико

Пилотът на &quot;Протийм&quot; отпадна във първото състезание, но във второто завърши пети при частните пилоти<br />
<br />
Пилотът на "Протийм" отпадна във първото състезание, но във второто завърши пети при частните пилоти

Пилотът на "Протийм" Георги Танев имаше тежък уикенд в Мексико, но все пак записа четири точки за класирането при частните пилоти в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).
За българина първото състезание на пистата "Пуебла" завърши още във втория завой. Танев направи добър старт от 21-ва позиция, но веднага след това беше ударен от частния пилот Марин Чолак и фирмения на "Лада" Яп ван Лаген.
"Тръгнах добре, но във втория завой Чолак и Ван Лаген ме атакуваха много агресивно. Марин ме удари отзад, а холандецът – отпред, и нямаше как да продължа. От удара пострада диференциалът на нашето БМВ 320si, но механиците оправиха всичко за втория старт", обясни Танев.
Във второто състезание българинът потегли от предпоследната 23-та позиция и успя да се пребори за 18-тото място в крайното класиране. Танев се нареди пети при частните пилоти и добави още 4 точки в актива си, като остава на шесто място със 10 спечелени точки.
"Можех и да съм по-напред, но Ван Лаген беше пред мен и ме забави. Въпреки че бях по-бърз, на няколко пъти ме затвори и не ме пусна напред, но това е част от играта", заяви Танев.
"И двата старта бяха доста тежки. Много горещо време, много хлъзгав асфалт и страхотен трафик на тясната и на места прашна писта. Можех да съм по-бърз, но за целия уикенд имах само една-две чисти обиколки. Като цяло съм доволен, защото това беше първото ми участие в Мексико", обобщи представянето си пилотът на "Протийм".
Пилотите на "СЕАТ Спорт" Рикард Райдел и Иван Мюлер спечелиха състезанията на "Пуебла", но този път имаха далеч по-силна конкуренция от машините на БМВ в лицето на Аугусто Фарфус и Анди Приол.
Първи при частниците и в двата старта първи стана съотборникът на Танев Фелик Портейро, който оглавява класирането с 53 т.
В подреждането при фирмените пилоти Мюлер и Райдел делят първото място с по 30 т., а СЕАТ води при конструкторите с 67 т.