Българските пилоти предпочитат да карат в Европа

Българските пилоти предпочитат да карат в Европа

Младите и жадни за доказване автомобилни пилоти Тодор Славов, Екатерина Стратиева и Борис Григоров ще вложат всичките си средства за участие в Европа с надеждата да бъдат забелязани от големите отбори и имена в рали спорта. За тях участието в българския шампионат не е нито рентабилно, нито мотивиращо.
В тежките условия на икономическа криза тримата ще се опитат да блеснат по част от трасетата на континенталния шампионат. Сезонът за българите ще започне на 16 април с италианското легендарно състезание "Миле миля", а към тях "в тренировъчно темпо" ще се присъедини петкратният рали шампион Димитър Илиев.
Към този момент пилотът на "Булбет рали тим" Тодор Славов е единственият българин, който ще гони влизане в генералното класиране на европейския шампионат. За целта варненецът трябва да покрие 6 от 11-те ралита в първенството. "Това е оптимистичният вариант, защото разполагаме със средства само за първите два кръга в Италия и Турция. В края 2008 г. имахме други планове, но кризата ги промени", обясни той.
Бюджетът на Славов е "ограничен и разчетен до стотинка", а според негови колеги е направил огромни жертви, за да може да финансира тази крачка в развитието си. "Нямаме никаква помощ от спонсори и разчитаме единствено на себе си. Надяваме се още с първото състезание това да се промени", добави той.
"В България нямам конкуренция в класа и тук трудно могат да ме забележат. Състезанията в Европа са нов шанс за мен, въпреки че ще ни струват малко повече и средствата няма да ни стигнат за участие у нас", допълни Славов, който ще се състезава със своето "Рено Клио R3".
Варненецът ще наблегне на представянето си в европейския шампионат, а класирането в състезателната програма за млади пилоти на производителя на гуми "Пирели" - "Стар драйвър", ще бъде като бонус за него. Той смята да вземе участие и в другите два нейни квалификационни старта в Хърватия и България. Въпреки трудностите участието на Славов в най-силното българско рали е сигурно.
Екатерина Стратиева и Борис Григоров ще запишат участие само в трите старта за "Пирели стар драйвър". "Това е шанс да изляза извън България и реших да опитам. Участието в програмата е светъл лъч към мечтата ми да участвам в световния шампионат", заяви състезателката на "Астра рейсинг тим".
Тя ще разчита на своя подобрен "Ситроен C2 R2 Max", като в Италия ще опознае колата и ще има за цел завършване и подготовка за останалите две ралита. "Автомобилът е различен като скорост и поведение, а от последното състезание през октомври нямам състезателен километър с него", обясни Стратиева.
Заради участието си в програмата на "Пирели" тя ще жертва планинския шампионат, но ще се състезава в българските ралита, "докъдето стигнат средствата". "Финансовото ми положение е много лошо. Нямам нито един спонсор и разчитам единствено на подкрепата от моето семейство. Трудно е и всичко става само с много лишения", каза единствената дама, записала се за академията на "Пирели". Стратиева смята, че ще се чувства удобно в "Миле миля". "Обичам по-техничните и насечени трасета, а и автомобилът ми е по-подходящ за тях", добави тя.
Пилотът на "Илиев рали тим" Борис Григоров също е разбрал къде е истината в спорта. "В Европа знаем за какво си даваме парите. Това е най-добрият вариант за младите пилоти, защото там може да бъдем забелязани", убеден е той.
Двайсет и пет годишният пилот и неговият навигатор Валентин Будинов ще се състезават с новото за тях "Субару Импреза N11", подготвен от английския препаратор "Продрайв".
"Имам само едно състезание с автомобила - на писта "Велико Търново". Целта ми в Италия е завършване и постепенно ще гоня силни резултати и класиране", обясни Григоров.
През този сезон в България пилотът ще кара рали и писта, но заради неизменните финансови проблеми не е сигурен дали ще изкара докрай двата шампионата. "Разчитам единствено на семейството си и на приятели", заяви той.
Опитният Димитър Илиев ще участва за пети път в "Миле миля". "Трябва да вляза във форма след дългото 6-месечно прекъсване. Желанието ми е да покарам малко, а класирането няма значение", обясни победителят в италианското рали от 2006 г.
Българите ще пътуват в неделя и понеделник, а разучаването на трасето започва във вторник. Стартът на състезанието ще бъде даден в четвъртък вечер със суперспециален етап, а метеоролозите предвиждат дъждовно време за следващия уикенд.