"Ливърпул" може да загуби Carlsberg като спонсор

"Ливърпул" може да загуби Carlsberg като спонсор

"Ливърпул" може да загуби Carlsberg като спонсор
Датският производител на бира Carlsberg даде индикации, че може да прекрати 17-годишното си партньорство с английския футболен клуб "Ливърпул", твърди "Форбс".
Настоящият договор между двете страни приключва в средата на 2010 г. и според него Carlsberg има изключително право да блокира всякакви разговори на клуба с други потенциални спонсори. "Ще знаем дали приключваме с партньорството тази година. Всичко си има цена и ние трябва да преценим алтернативите", заяви изпълнителният директор на компанията Йорген Бул Расмусен.
Стефан Жимански, специалист по спортна икономика в "Кас бизнес скул" на Сити юнивърсити (Лондон), добавя: "Ако съм собственик на марка, не бих искал да се асоциирам с един футболен клуб толкова дълго време, защото по този начин отблъскваш феновете на останалите. Рекламодателите също не искат да бъдат асоциирани постоянно само с един отбор."
Според него "Ливърпул" ще спечели, ако започне да си търси нов спонсор. "Дългогодишните спонсори са склонни да плащат все по-малко и по-малко. Една надпревара между компаниите ще вдигне цената", твърди още Жимански пред "Форбс".
Carlsberg стои на фланелките на "Ливърпул" от 1992 г., което го прави най-дългогодишния партньор в английската Висша лига.