"Ливърпул" може да загуби Carlsberg като спонсор

Датският производител на бира Carlsberg даде индикации, че може да прекрати 17-годишното си партньорство с английския футболен клуб "Ливърпул", твърди "Форбс".
Настоящият договор между двете страни приключва в средата на 2010 г. и според него Carlsberg има изключително право да блокира всякакви разговори на клуба с други потенциални спонсори. "Ще знаем дали приключваме с партньорството тази година. Всичко си има цена и ние трябва да преценим алтернативите", заяви изпълнителният директор на компанията Йорген Бул Расмусен.
Стефан Жимански, специалист по спортна икономика в "Кас бизнес скул" на Сити юнивърсити (Лондон), добавя: "Ако съм собственик на марка, не бих искал да се асоциирам с един футболен клуб толкова дълго време, защото по този начин отблъскваш феновете на останалите. Рекламодателите също не искат да бъдат асоциирани постоянно само с един отбор."
Според него "Ливърпул" ще спечели, ако започне да си търси нов спонсор. "Дългогодишните спонсори са склонни да плащат все по-малко и по-малко. Една надпревара между компаниите ще вдигне цената", твърди още Жимански пред "Форбс".
Carlsberg стои на фланелките на "Ливърпул" от 1992 г., което го прави най-дългогодишния партньор в английската Висша лига.