"Тайгър Уудс" остава най-ценната марка сред спортистите въпреки скандала

"Тайгър Уудс" остава най-ценната марка сред спортистите въпреки скандала

Дори да не играе цяла година, голфърът Тайгър Уудс ще продължи да печели милиони от спонсорите си<br />
Дори да не играе цяла година, голфърът Тайгър Уудс ще продължи да печели милиони от спонсорите си
Американският голфър Тайгър Уудс остава начело в класацията на сп. "Форбс" за най-ценните марки в света на спорта "Fab 40". Останалите топ брендове в отделните категории са "Манчестър юнайтед", "Найки" и Супербоул.
Стойността на марката "Тайгър Уудс" е оценена на 82 млн. долара. Списанието коментира, че силата на името на американеца е такава, че той вероятно ще остане първи сред спортистите и през 2010 г., дори да не удари топката за голф нито веднъж тази година. Авторите на изследването признават все пак, че заради скандала с изневерите Уудс скоро няма да може да стигне онези 105 млн. долара от спонсорски договори, които взе миналата година.
След раздялата с няколко важни партньори при най-богатия спортист останаха "Найки", Electronic Arts и "Жилет". Приходите на Уудс от спонсори през 2009 г. са повече от тези на тримата спортисти след него, взети заедно. Втори в класацията е Дейвид Бекъм с 20 млн. долара, а след него се нарежда носителят на рекордните 16 титли в Големия шлем в тениса Роджър Федерер с 16 милиона.
"Форбс" насочва вниманието към баскетболиста на "Лос Анджелис" Кобе Брайънт, от когото "Уудс трябва да гледа, за да види как се възражда един бранд". Сега звездата на "езерняците" печели повече от всякога, въпреки че през 2003 спонсорите го изоставиха заради сексскандал. Има един мощен бренд, който продължава да впечатлява. Знаменитият Майкъл Джордан печели по 30 млн. долара от "Найки", "Пепси" и Hanesbrands, макар да спря с баскетбола преди седем години.
Сред отборите в спорта &quot;Манчестър юнайтед&quot; е с най-силната марка<br />
Сред отборите в спорта "Манчестър юнайтед" е с най-силната марка
Най-ценният отбор в класацията е "Манчестър юнайтед", оценен на 270 млн. долара. Втори на съвсем малка разлика от около 4 млн. долара е бейзболният "Ню Йорк янкис".
На върха сред спортните събития е Супербоул. Брендовата стойност на финала в Американската футболна лига е около 420 милиона, докато далеч назад остават олимпийските игри с 230 милиона и световното по футбол със 120 милиона.
В категорията "Бизнес" производителят на спортни стоки "Найки" е на върха. Американската компания е оценена на 10.7 млрд. долара, което е с около 0.2 млрд. долара повече от втория ESPN. Следват "Адидас", "Пепси" и "Рийбок".