Методи Манченко: Телевизиите не могат да си изкарат парите от мач на националния

Главният редактор на спортния отдел на БНТ Методи Манченко заяви, че националната телевизия е била домът на българския национален футбол. Той изрази мнението си по темата около излъчването на мача срещу Англия (0:4) по частната ТВ+.
"За двубоя с Англия БНТ игра по правилата на свободния пазар. БНТ беше поканена от фирмата "Спортфайв" да подаде оферта за пакет от мачове за 2 квалификационни цикъла - за европейските финали през 2012 и световните през 2014 г. Гостуването с Англия не се е продавало извън този пакет. На поканата се отзоваха само БНТ и другата телевизия, която в крайна сметка беше по-близо до очакванията на "Спортфайв" за цената", заявява Манченко пред "7 дни спорт".
ТВ+ взе правата за гостуванията в официалните мачове на националния отбор в евроквалификациите, както и за приятелските срещи. Това предизвика недоволството на много хора. Манченко обяснява, че по думите на предишния генерален директор на БНТ Уляна Пръмова един двубой струва около 100 хил. евро.
Според думите му е невъзможно една телевизия да изкара от реклама парите, които е вложила в един мач на националния отбор. "Факт е, че нито една друга телевизия от така наречените големи, които отдавна са част от мощни световни корпорации, въобще не участва в подаването на оферти. Това показва, че за тях няма абсолютно никакъв търговски, а явно и чисто имиджов смисъл да се придобиват тези права. Защото очевидно е невъзможно не да се спечели, а да се покрие с реклама и минимална част от разходите за един мач на националния отбор."
Манченко припомня, че "докато БНТ предаваше всичките 64 мача от световното в Южна Африка, в Испания например мачовете на националния отбор, който стана световен шампион, се даваха по платена телевизия". "Давам си сметка, че наистина е трудно да убедиш когото и да е с тези аргументи. И затова смятам, че ние, работещите в БНТ, най-ясно осъзнахме каква вълна от недоволство предизвика случаят с мача Англия - България."
"В разгара на кризата днес, ситуацията на рестрикции, бюджетни ограничения и в навечерието на сериозно преструктуриране БНТ осъществи преговори за намаляване на цената. "Спортфайв" се съгласи на корекции по посока нивото, предложено от БНТ за домакинските мачове, и така те бяха придобити. Освен това чрез сублицензиране с другата телевизия, взела гостуванията, бе осигурена картина от мача Англия - България. Разширени репортажи бяха излъчени в обзорните предавания "Спортна треска" и "Трето полувреме". Картината от двубоя на "Уембли" ще остане в златния фонд
на "Сан Стефано".