"Сони" купи "ястребовото око"

"Сони" купи "ястребовото око"

Технологията придоби популярност заради системното използване в тениса
Associated Press
Технологията придоби популярност заради системното използване в тениса
"Сони" (Sony) купи британската компания Hawk-Еye Innovations, която разработва технологии за прецизно отчитане на отиграванията в тениса и крикета. Сумата не се споменава, но се предполага, че е около 20 милиона паунда (32 млн. долара).
Известната като "ястребовото око" система стана нарицателно за технология, която помага на съдиите да вземат правилното решение в спорна ситуация. Въпреки че технологията стана нарицателна за този сектор, самата компания е сравнително малка. Тя завърши годината с печалба от 1.1 млн. паунда преди данъчно облагане и продажби за 3.6 млн. паунда. Системата се използва и в снукъра.
Създателят на Hawk-Eye Пол Хоукинс заяви, че продажбата на "Сони" създава "необятни възможности в спортната индустрия". Един от важните ефекти е възможното въвеждане на "ястребовото око" във футбола.
"Сони" е ключов търговски партньор на ФИФА, а миналата седмица президентът на федерацията Сеп Блатер обяви, че при наличие на стабилна технология за отчитането на спорните голове тя може да бъде въведена през 2014 г. ФИФА се съгласи тестовете на различните технологии да продължат.
"Ястребовото око" се смята за система, която може да даде бързо и точно решение дали топката е преминала голлинията, но до момента не успява да отговори на изискванията на ФИФА. Въпреки че компанията отказа да участва в досегашните тестове, Блатер я спомена, когато обяви, че производителите на различни технологии ще получат още една година да се докажат.
"Hawk-Eye е призната по целия свят заради иновативните си решения за решаване на спортни моменти в спорта, особено в крикета и тениса, където си спечели световна репутация", заяви вицепрезидентът на "Сони Европа" Наоми Клаймер.
"Играчите, съдиите и феновете възприеха точния и вълнуващ начин, по който Hawk-Eye интегрира своята технология в спорта. Това дава допълнителна възможност на "Сони" да увеличи портфолиото си от услуги за стадиони, съоръжения и телевизионните компании, както и специфични познания в разработването на спортния софтуер", се казва още в изявлението.