"Реал" изпревари "Барселона" по приходи от билети с вечеря за 2400 долара

"Реал" изпревари "Барселона" по приходи от билети с вечеря за 2400 долара

Само от домакинството си на "Барселона" в полуфинала в Шампионската лига мадридчани ще получат около 20 млн. долара от билети и абонаментни карти<br />
Associated Press
Само от домакинството си на "Барселона" в полуфинала в Шампионската лига мадридчани ще получат около 20 млн. долара от билети и абонаментни карти
С инвестиции от 190 млн. долара и вечеря за 2413 долара "Реал" (Мадрид) изпреварва "Барселона" по приходи от билети, пише "Блумбърг". Мадридчани се възползват от модернизацията на стадиона си, включила отварянето на ресторант и ВИП ложи.
За домакинството си на каталунците от полуфиналите в Шампионската лига белите са продали около 4500 ВИП билета, чиято цена достига 1652 евро (2413 долара). В тази сума влиза и вечеря по време на двубоя.
Това помага на клуба да измести "Барселона" от върха в класацията по приходи от билети според думите на бившия президент на белите Рамон Калдерон. "Изглеждат скъпи, но ако хората са готови да платят, значи всичко е наред."
"Реал" увеличи със 110% годишните си приходи от продажбата на билети и абонаментни карти през последните пет години, като към 2010 г. те вече са 148.6 млн. евро (218 млн. долара). В основата на успеха е инвестицията от 190 млн. долара за изграждането на ресторанта "Пуерта 57", както и на ВИП ложи.
Най-скъпият билет за "Камп ноу" за втората среща на 3 май е 750 евро (1100 долара). Стадионът на "Барселона" е по-голям от "Сантяго Бернабеу", но не разполага с ресторант и има по-малко луксозни ложи. Миналия сезон каталунците отчели 115 млн. евро (168.4 млн. долара) приходи от билети и абонаментни карти, което е с 54% повече отпреди пет години.
Ръководството на "Барселона" възнамерява да модернизира 54-годишния си стадион, но засега няма конкретни действия. Миналата година клубът отхвърли предложението на архитекта Норман Фостър за реконструкция за 250 млн. евро (366.1 млн. долара). Каталунците построиха няколко ВИП ложи на третия етаж на стадиона преди пет години. "Всички са съгласни, че трябва модернизация, но въпросът е как да се направи", каза бившият маркетинг директор на "Барселона" Естеве Калсада.
Президентът на "Реал" Перес и колегите му планират да модернизират "Сантяго Бернабеу", съобщи в. "АБеСе" в средата на декември. Идеята им е спортното съоръжение да се превърне в търговски център, в който хората ще могат да получават и извън футболни забавления. Така белите могат да получат 200 млн. евро (293 млн. долара) допълнителни приходи.
"ВИП ложите са по-големи и по-лъскави на "Сантяго Бернабеу", каза проф. Хосе Мария Гай от университета в Барселона, който всяка година изготвя доклад за финансовите резултати на испанските отбори. Според него хората отиват в ложите заради славата.
Ерата на увеличаването на приходите в "Реал" се свързва с идването на власт на Флорентино Перес. Президентът на белите изгради "галактическия" състав по време на първия период на управлението си, като привлече Дейвид Бекъм. Преди година и половина той взе Кристиано Роналдо и Кака, за да сглоби нов звезден отбор. През 2005 г. мадридчани изместиха "Манчестър юнайтед" от върха в класацията за най-големи приходи.
За белите е по-лесно да привличат компании като корпоративни партньори, обясни Калсада. Това се дължи на факта, че белите са в Мадрид, където са централите на повече фирми. Ден преди двубоя бяха останали само 80 ВИП места на "Сантяго Бернабеу". Разцветът на двата клуба върви във възходяща линия въпреки икономическата криза в Испания.
Според проф. Гай дори "Барселона" да инвестира повече в привличането на корпоративни партньори, не е сигурно, че това ще увеличи приходите им от билети. Той смята, че културните различия с Мадрид могат да окажат влияние в този аспект. "Хората отиват на мач на "Реал", за да бъдат видени. Каталунците предпочитат да са незабелязани."