"Дженерал електрик" инвестира във F1 заради сделка с "Еърбъс"

"Дженерал електрик" вече е "премиум партньор" на "Лотус" във Формула 1, но с новото сътрудничество цели да сключи сделка за голяма поръчка на самолетни двигатели с "Еърбъс", коментира "Ройтерс".
Американският гигант ще брандира болидите на екипа още за Гран при на Великобритания на 10 юли. Така "Лотус" си осигури още един силен партньор в САЩ, а "Дженерал електрик" опитва да се домогне до партньорство с най-голямата азиатска бюджетна авиокомпания "Еър Ейша", която също като отбора е собственост на Тони Фернандес.
"Досега се справяме добре с бюджета във Формула 1, а този договор ни идва като допълнителен бонус. Въпросните средства ще бъдат отделени за подобрения по болида и ще имат реален ефект през 2012 г., но по-важната част е използването на технологичния опит на "Дженерал електрик", обясни Фернандес пред "Ройтерс".
Споразумението между него и компанията идва в момент, когато малайзийският бизнесмен изпипва последните детайли около купуването на между 150 и 200 самолета "Еърбъс A320neo" за своята авиокомпания.
Огромната поръчка е оценена в рамките на 13-17 млрд. долара, а с нея стартира и сериозна битка между производителите на самолетни двигатели. Според специалистите, спонсорската сделка между "Дженерал електрик" и "Лотус" показва, че поръчката ще бъде поета от американците, които наскоро загубиха подобно голямо изпълнение от "Прат енд Уитни". За основен противник на американците в момента е сочен френският партньор на "Еър Ейша" "Сафран".
Въпреки това Тони Фернандес отказа да коментира бъдещата сделка. "Тя трябва да бъде финализирана в следващите седмици и в момента все още я обсъждаме. Става въпрос за отделни неща, но връзката ни с "Дженерал електрик" е много добра. И двата производителя имат добри продукти", каза собственикът на "Еър Ейша" и добави, че разходите по поддръжката и консумацията на гориво ще бъдат ключовите фактори за избора.
Фернандес се опитва да търси по-голямо сътрудничество между технологиите от Формула 1 и авиацията, най-вече в използването на по-леки композити и подобряването на аеродинамиката. В понеделник "Лотус" обяви ново сътрудничество с "Уилямс", чийто въздушен тунел ще използва от септември за развитието на своя болид. Екипът ще продължи да работи и с италианските специалисти от "Аеролаб".