"Дженерал електрик" инвестира във F1 заради сделка с "Еърбъс"

"Дженерал електрик" инвестира във F1 заради сделка с "Еърбъс"

Логото на "Дженерал Електрик" ще се появи върху болидите на "Лотус" във Великобритания
Associated Press
Логото на "Дженерал Електрик" ще се появи върху болидите на "Лотус" във Великобритания
"Дженерал електрик" вече е "премиум партньор" на "Лотус" във Формула 1, но с новото сътрудничество цели да сключи сделка за голяма поръчка на самолетни двигатели с "Еърбъс", коментира "Ройтерс".
Американският гигант ще брандира болидите на екипа още за Гран при на Великобритания на 10 юли. Така "Лотус" си осигури още един силен партньор в САЩ, а "Дженерал електрик" опитва да се домогне до партньорство с най-голямата азиатска бюджетна авиокомпания "Еър Ейша", която също като отбора е собственост на Тони Фернандес.
"Досега се справяме добре с бюджета във Формула 1, а този договор ни идва като допълнителен бонус. Въпросните средства ще бъдат отделени за подобрения по болида и ще имат реален ефект през 2012 г., но по-важната част е използването на технологичния опит на "Дженерал електрик", обясни Фернандес пред "Ройтерс".
Споразумението между него и компанията идва в момент, когато малайзийският бизнесмен изпипва последните детайли около купуването на между 150 и 200 самолета "Еърбъс A320neo" за своята авиокомпания.
Огромната поръчка е оценена в рамките на 13-17 млрд. долара, а с нея стартира и сериозна битка между производителите на самолетни двигатели. Според специалистите, спонсорската сделка между "Дженерал електрик" и "Лотус" показва, че поръчката ще бъде поета от американците, които наскоро загубиха подобно голямо изпълнение от "Прат енд Уитни". За основен противник на американците в момента е сочен френският партньор на "Еър Ейша" "Сафран".
Въпреки това Тони Фернандес отказа да коментира бъдещата сделка. "Тя трябва да бъде финализирана в следващите седмици и в момента все още я обсъждаме. Става въпрос за отделни неща, но връзката ни с "Дженерал електрик" е много добра. И двата производителя имат добри продукти", каза собственикът на "Еър Ейша" и добави, че разходите по поддръжката и консумацията на гориво ще бъдат ключовите фактори за избора.
Фернандес се опитва да търси по-голямо сътрудничество между технологиите от Формула 1 и авиацията, най-вече в използването на по-леки композити и подобряването на аеродинамиката. В понеделник "Лотус" обяви ново сътрудничество с "Уилямс", чийто въздушен тунел ще използва от септември за развитието на своя болид. Екипът ще продължи да работи и с италианските специалисти от "Аеролаб".