Ейдриън Нюи: Забраната за обдухване ще засегне най-силно "Ред бул"

Новата забрана за обдухване на дифузорите при спряно подаване на газ ще се отрази много повече на "Ред бул", отколкото на най-близките му конкуренти "Ферари" и "Макларън", убеден е главният дизайнер на шампионите Ейдриън Нюи.
Ограничението не позволява на отборите да използват електронни системи, които запазват потока на изгорелите газове към дифузорите дори при спряно подаване на газ от пилота. С обдухването се подобрява аеродинамиката на болида и се генерира повече притискащата сила.
Наложената от ФИА забрана влиза в сила по средата на сезона с неделната Гран при на Великобритания. Логичните предположения за въвеждането й са за намаляване на аванса на лидера в шампионата.
"Забраната ще ни засегне повече, защото дизайнът на болида е изграден около изпускателните тръби и обдухването на дифузорите е залегнало при проектирането му от самото начало", каза Нюи пред "Ройтерс".
Според него другият най-голям потърпевш ще бъде "Рено", тъй като останалите тимове копираха идеята и впоследствие я адаптираха към автомобилите си. "Нашият болид беше конструиран около това и ударът ще бъде тежък, но е много трудно да се правят точни прогнози", обясни дизайнерът, извел до титли "Уилямс", "Макларън" и "Ред бул".
Нюи призна недоумението си от решението на ФИА по средата на сезона да забрани идея, която досега е била легална. "Очевидният паралел е със забраната на активното окачване през 1993 г. (когато "Уилямс" го внедрява за първи път и налага тотална доминация - бел. авт.), но тогава нямаше промяна в правилника през годината. Вариантът на окачването при "Ферари" не сработи и изведнъж то стана нелегално за следващата година", заяви той.
Промяната в правилата за дифузорите идва в ключов момент от сезона, когато екипите вече обсъждат дали да продължат развитието на настоящите си болиди, или да се концентрират над претендентите си за догодина.
"Много е лесно да изпаднем в теории на конспирацията. Не зная дали това е вярно или не, а и няма да го коментирам. Смятам, че от основните ни конкуренти, които определено са "Макларън" и "Ферари", "Ферари" не са накарали ауспусите си да работят добре, така че там се радват на тази забрана. В "Макларън" вероятно не знаят дали ще загубят повече или по-малко от нас. Но щом са във водещата група, навярно са открили нещо различно", заяви Нюи.
В последния уикенд за Гран при на Европа ФИА внедри друга забрана - за промяна на всички настройки на двигателите между квалификациите и състезанието. Предположенията бяха, че "Ред бул" използва много по-агресивни настройки за елиминациите, в които неизменно е победител от началото на сезона. Те не се оправдаха и австрийците отново спечелиха осмия си полпозишън във Валенсия, докато, изглежда, "Макларън" се оказа най-потърпевш от промяната.
В последните две години "Ред бул" триумфира на пистата "Силвърстоун", а бързото трасе е идеално за характеристиките на техния болид. Във временното класиране при конструкторите австрийците имат аванс от 89 точки пред "Макларън", докато лидерът при пилотите Себастиан Фетел води със 77 пред Дженсън Бътън и своя съотборник Марк Уебър.