Марк Уебър спечели квалификацията във Великобритания, Фетел е втори

Марк Уебър спечели квалификацията във Великобритания, Фетел е втори

Австралиецът Марк Уебър и &quot;Ред бул&quot; спечелиха квалификацията, въпреки ограниченията, въведени от&nbsp;ФИА<br />
Австралиецът Марк Уебър и "Ред бул" спечелиха квалификацията, въпреки ограниченията, въведени от ФИА
Пилотите на "Ред бул" Марк Уебър и Себастиан Фетел ще започнат от първите две места състезанието за Голамата награда на Великобритания. Австралиецът спечели квалификацията с добро каране и време 1:30.399 мин.
След него се нареди съотборникът му Фетел остана след него, като най-бързата му обиколка беше само с 0.042 сек по-бавна от тази на Уебър. На "Силвърстоун" от втора редица ще тръгнат двамата състезатели на "Ферари" Фернандо Алонсо и Фелипе Маса. Бившият световен шампион Дженсън Бътън с "Макларън" е пети, а другият англичанин Люис Хамилтън е едва десети, като беше с близо 2 сек по-бавен от Уебър.
Добрата изненада направиха Пол ди Реста с болида на "Форс Индия" и Пастор Малдонадо с "Уилямс", които станаха шести и седми. Японецът Камуи Кобаяши със "Заубер" зае осмото място.
Интересни обаче бяха и събитията извън пистата. "Ред бул" и останалите отбори, чиито автомобили са с двигатели на "Рено" - "Лотус ГП" и "Лотус тийм", се обявиха срещу новото правило за забрана за обдухване на дифузорите.
Резултатите след петъшните тренировки показаха, че всички болиди с двигатели на френския производител, освобождават 50% от изгорелите газове към дифузорите дори при спряно подаване на газ от пилота. От ФИА обявиха, че максимумът трябва да бъде 20%.
Това не се хареса на шефовете на "Ред бул" и директорът на отбора Кристиан Хорнер заедно с главния дизайнер на шампионите Ейдриън Нюи отидоха в офиса на представителите на ФИА да настояват за увеличаването на процента. Директорът на "Ферари" Стефано Доменикали също се включи в разговорите.
В крайна сметка членовете на международната федерация решиха ограничението да остане валидно в сегашния си вид. Хорнер веднага коментира, че "Ред бул" и другите отбор, ползващи двигателите на "Рено", ще са в по-неизгодно положение в Гран при на Великобритания.