Лука Росети спечели драматично рали "България"

Европейският шампион Лука Росети с "Фиат Абарт Гранде Пунто S2000" спечели драматично 42-ото издание на рали "България". Той отмъкна победата на Петър Гьошев и Димитър Спасов ("Пежо 207 S2000") в последните два етапа с едва 7.2 сек.
Италианският триумф край Боровец беше допълнен от третото място на Лука Бети, също с "Пежо 207 S2000", който отрано се задоволи с него и полагащите му се точки за Европейския шампионат (ERC).
Гьошев поведе още от самото начало на състезанието и запази лидерската си позиция до последните две отсечки. Той започна неделния ден с аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети и 11.7 спрямо Росети, но европейският шампион беше по-бърз от българина и в четирите етапа.
До последните две отсечки той съкрати пасива си до едва 3.2 сек., а с второто минаване на "Мухово" го превърна в преднина от 3.4 сек. В решителната "Славовица" Росети дръпна с още толкова пред Гьошев и в крайна сметка със 7.2 сек. аванс стана 18-ият италианец, спечелил рали "България".
Победата щеше да направи Гьошев едва четвъртият български победител в състезанието след Илия Чубриков (1971 г.), Димитър Илиев (2007) и Крум Дончев (2008). За него и Спасов остава утехата, че за втора поредна година са най-бързият български екипаж край Боровец и взимат най-много точки за националния шампионат. Освен това тандемът записа и първите си точки за европейския шампионат.

Димитър Илиев с "Шкода Фабия S2000" беше най-бързият пилот в ралито и доминираше напълно със седем от десет възможни етапни победи, но нямаше късмета да повтори успеха си от 2007 г.
Пилотът на "Виваком рали тим" спука гума едва във втората съботна отсечка, което го забави с 3 минути и той потъна в класирането. Веднага след това той наложи непосилно за своите конкуренти темпо и си проби път до петото място, като покри цели 1:10 мин. от огромния си пасив.
До последно Илиев се бори за четвъртата позиция с Ясен Попов и неговия "Мицубиши Лансър Ево 9 R4". Пилотът на "Мтел рали тим" изневери на атрактивния си стил, заложи на стегнато каране и след събота се движеше на 1:17 мин. пред своя преследвач. Със силното си темпо Илиев стопи разликата до едва 7.2 сек., но това не се оказа достатъчно и той остана пети.
Шести в крайното подреждане се нареди Игнат Исаев, който изкара първото си състезане с автомобил Super 2000 с нает от италиански отбор "Пежо 207 S2000". Зад него се нареди националният шампион Крум Дончев, също с автомобил на френския производител. Подобно на Илиев и той спука гума в SS2, а след това загуби още време при второто минаване на "Сестримо" и нямаше възможност да се бори с Исаев.
В последните етапи победителят в рали "България" от 2008 г. все пак изпревари чеха Антонин Тлустяк ("Шкода Фабия S2000") и зае осмата позиция. Първата десетка допълниха поляците Мачией Ржежник и Сжимон Рута с последните два "супера" "Пежо 207 S2000", като в нито един момент от състезанието не показаха особени заложби за по-предно класиране.
Веднага зад тях финишира Тодор Славов с "Рено Клио R3". Пилотът на "Булбет рали тим" беше сред шестимата състезатели, спукали гуми във втората отсечка, а след това и получи наказание от 20 секунди, но завърши състезанието като победител в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост.
До финала стигнаха общо 19 от 26 стартирали автомобила. За разлика от миналата година, когато рали "България" беше кръг от Световния шампионат (WRC), състезанието не се радваше на голям зрителски интерес и по отсечките нямаше много публика.
