"Субару" подготвя завръщане във WRC с нов модел

"Субару" подготвя завръщане във WRC с нов модел

"Субару" се оттегли от WRC в края на 2008 г.
Associated Press
"Субару" се оттегли от WRC в края на 2008 г.
Японският автомобилен производител "Субару" подготвя своето завръщане в Световния рали шампионат с напълно нов модел, съобщи списание "Мотор тренд".
За последно компанията се състезава в WRC с "Импреза", станал символ на рали спорта за феновете в края на миналия и началото на новия век. Японците се оттеглиха от WRC в края на 2008 г. заради финансовата криза и липсата на успехи по световните трасета с последните версии на автомобила.
Сега "Субару" подготвя изцяло нов модел, който ще носи само популярното означение WRX и ще се раздели от фамилията "Импреза", но не и от флагмана на марката STI. Неговото основно предназначение ще е да послужи за база на спортиста, който трябва да поведе завръщането на "Субару" на най-високото ниво в рали спорта.
Целта пред японците е да се създаде автомобил, който да прекрати доминацията на "Ситроен" във WRC, а серийната му версия да предлага традиционните за марката отлично управление и удоволствие от шофирането. Източниците на "Мотор тренд" добавят, че WRX ще бъде "по-хардкор" от актуалния флагман "Импреза WRX STI".
"Ще започнем производството на нов спортен автомобил не по-рано от 2014 г.", заявил президентът на производителя Икуо Мори пред борда на директорите, твърди източник на изданието.
WRX ще използва напълно различни компоненти спрямо "Импреза". Моделът ще бъде купе с по-късо междуосие, за да бъде конкурентен в световния шампионат.
"С изключение на няколко болта всяка част от WRX ще е уникална. Дори двигателят и каросерията. Платформата на WRX ще бъде взаимствана от новата "Импреза", но ще претърпи драстични модификации и ще бъде значително скъсена", казват източниците на списанието.
Разбира се, моделът ще използва доказаната и в спорта система на "Субару" за задвижване на четирите колела AWD. Автомобилът ще разполага и с характерния за марката боксерен двигател с турбо, но с четири цилиндъра и работен обем 1.6 л заради правилата в WRC. За "цивилната" версия дори се предвижда вариант за агрегат с туинтурбо.
"Първото и най-важно нещо за нашия нов WRX е, че той ще бъде развит от нулата, за да стане победител в автомобилните състезания. Именно затова сме се концентрирали над намаляването на теглото и скъсяването на междуосието, което да ни осигури по-бързо и прецизно минаване през завоите. Добавете нашата система AWD и вече имаме победител", добавя източникът на "Мотор тренд".
Възможно е с WRX "Субару" да атакува и Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Остава неясно доколко плановете за новия модел са свързани със съвместната работа с "Тойота" около модела FT-86. Не е ясно и дали японците отново ще работят с английския препаратор "Продрайв" по завръщането си в WRC.