"Манчестър юнайтед" удари джакпота с американското турне

Преди осем години обикновеният спортен фен в САЩ не можеше да различи Рой Кийн от Клеберсон. Сега "Манчестър юнайтед" е една изключително популярна марка отвъд океана, а за предстоящия приятелски мач срещу "Чикаго файър" всички 61 500 билета вече са продадени.
Благодарение на непрекъснато разрастващата се популярност на Висшата лига и на способността на "Найки" да пласира "Юнайтед" на американския пазар, отборът се котира толкова добре, колкото в Манчестър, Куала Лумпур и Банкок.
Над 67 хиляди зрители изгледаха победата на "червените дяволи" нас "Сиатъл саундърс" със 7:0. Следващата събота на "Федекс фийлд" във Вашингтон престои най-голямото шоу за феновете на футбола в САЩ – приятелският мач между "Юнайтед" и "Барселона", който ще бъде повторение на финала на Шампионската лига. Капацитетът на стадиона на "Вашингтон редскинс" е 82 хиляди седящи места, а организаторите очакват той да бъде запълнен до край.
Приходите от турнето на "червените дяволи", което включва общо пет мача, не са обявени от клуба и от организаторите. С фиксираната такса от 3 млн. паунда и приходите от продажби на фен арткули и билети става ясно, че "Юнайтед" ще генерира сериозна печалба.
В световен мащаб клубът има 333 млн. фенове, а над 6.5 милиона са в САЩ. Това прави "Юнайтед" изключително благодатна почва за популяризиране на големите компании на американска земя и затова гиганти като DHL, "Ауди", Epson и Singha са готови щедро да платят за спонсорски договори с английския шампион.
През 2010 г. базираната в Чикаго компания АОN плати 80 млн. паунда, за да постави логото си на екипите на "Манчестър юнайтед" за четири години.

"Когато през 2009 г. получихме възможност да сключим сделка с "Юнайтед", не се поколебахме. Това е най-популярният клуб в света и да поставим нашето лого върху екипите им е шанс, който идва веднъж в живота", споделя Дейвид Проспери, който оглавява отдела на АОN за връзки с обществеността.
"Най-интересното е, че сега много хора се интересуват от това какво всъщност представляваме като компания. Когато през 2010 г. обявихме сделката, посещенията на уебсайта ни скочиха със 150%. В дните, когато отборът има мач, в някои страни посещенията скачат до 500%", разкрива Проспери.
Посещението на "Юнайтед" в Чикаго е много важно за АОN, но клубът доказва, че може да предизвика еуфория във всеки един град в САЩ, независимо дали има базиран спонсор там.
През миналото лято отборът игра контрола в Канзас с местния "Канзас сити уизърдс". 76-хилядният стадион беше изпълнен до краен предел, а мачът предизвика задръствания в иначе спокойния и изолиран град в средния запад.
В Сиатъл, и по-точно в квартала Найки таун, където "Юнайтед" представи новите си екипи за гостуване, витрините на магазините бяха запълнени със снимки на Уейн Рууни, Рио Фърдинанд и Парк. За сметка на това липсваха ликове на звездите от най-обичаните в САЩ спортове – баскетбол и американски футбол.
"Найки" е един най-важните спонсори на "Юнайтед" и с основна заслуга за популяризирането на клуба на американския пазар. Двете страни се подготвят за нова сделка за екипи, която ще бъде на стойност 303 млн. паунда.

"Събитието, което организирахме в Сиатъл предизвика огромен интерес. Апетитът към футбола в САЩ е изключително голям и големите приходи от продажби на фен артикули го доказа. Марката "Юнайтед" вече е призната тук, а след това турне популярността й ще се увеличи още повече", заяви Чарли Брукс, който е главен директор на отдела "Комуникации и PR" на "Найки".
"Манчестър юнайтед" е най-големият клуб в света и "Найки", като водеща марка във футбола, иска да работи с най-добрите отбори и спортисти. Нашето партньорство помага и на двете страни да постигнат търговско влияние в световен мащаб", споделя още Брукс.
През следващото лято "червените дяволи" по всяка вероятност отново ще се отправят към далечния изток, но мениджърът Алекс Фъргюсън е категоричен, че САЩ се превръща в изключително важна дестинация за отбора.
"Големите традиции на отбора винаги са били в Азия. Сега обаче виждаме милионите фенове тук и тяхната фанатична обич. САЩ е едно ново, бързо разрастващо се място за футбола и това може да се почувства", споделя Фъргюсън.