Китайката На Ли атакува лидерството на Шарапова по приходи от спонсори

Шампионката от "Ролан Гарос", която през юни стана първата азиатка с титла от Големия шлем, е на път да се превърне във втората най-високоплатена жена в спорта след рускинята Мария Шарапова. 29-годишната китайка вече има рекламни договори на стойност най-малко $42 милиона.
Тя има сключени седем сделки на стойност между 2 и 3.5 милиона долара годишно, каза нейният агент Макс Айзенбъд през "Блумбърг". Всичките седем договора са за по три години.
"Бихме могли да направим още пет сделки, но тя просто не разполага с време", каза Айзенбъд, който е вицепрезидент в Coral Gables, базираната във Флорида маркетингова компания IMG, с която Ли подписа договор през ноември 2009 г.
Приходите от тези договори могат да направят Ли втората най-високоплатена спортистка в света след бившата шампионка от "Уимбълдън" Шарапова. Рускинята, която също е представена от Айзенбъд, прави около 24 млн. долара годишно от наградни фондове и рекламни договори според "Форбс".

През този сезон Ли е спечелила 3.1 милиона долара от наградни фондове и стана първият представител на Китай, който стигна финала в турнир от Големия шлем на Australian Open през януари. Успехът й я направи разпознаваемо име в най-бързо растящата голяма икономика.
Китай има успехи при двойките - златен олимпийски медал при жените и титла от Големия шлем. Сега Ли прекрати сушата при сингълите, като победи на италианката Франческа Скиавоне в Париж. Нейната победа бе гледана от 116 милиона зрители в Китай, обяви Женската тенис асоциация (WTA)
След "Ролан Гарос" Ли има сключени сделки с германския автомобилен концерн Daimler и китайската застрахователна компания Taikang Life Insurance.
"Беше трудно да определим цената след триумфа на Ли в Париж и ние трябваше да я променяме много пъти", обясни агентът. Сега Ли ще носи лого на Mercedes-Benz и Taikang на екипите, направени за нея от спонсора й "Найки".
Останалата част от новите договори включват две световни марки от "сините чипове" и китайска компания за недвижими имоти, която ще помогне на тенисистката да построи тенис академия в родината. Тези сделки ще бъдат обявени по-късно тази година.
"Успехите на Ли могат да раздвижат китайския пазар, който е твърде важен и труден за навлизане за американски и европейски марки", обяснява Найджъл Кюри, директор на базираната в Лондон агенция за спортен маркетинг brandRapport.

Победите на Ли в Мелбърн в началото на сезона вече осигуриха спонсорски сделки с швейцарската марка часовници Rolex, както и с базираните в САЩ производители на сладолед Haagen-Dazs и китайския уебсайт Sina.
Докато Ли се радва на все повече популярност в света, втората най-високо платена жена в спорта, Серена Уилямс, бележи спад.
Годишните доходи на американката, която има 13 титли от Големия шлем, са спаднали до 12 милиона долара от 20.2 милиона година по-рано според оценка на "Форбс" през май. Като причина се сочи здравословните проблеми на тенисистката, които я държаха извън игра в продължение на почти една година.
През уикенда обаче Серина Уилямс спечели своята титла №38 и първа от "Уимбълдън" през 2010 г., като победи французойката Марион Бартоли на финала в Станфорд.
Това бе едва третият турнир, на който участваше след завръщането си от 49 седмици пауза. Победата ѝ донесе и чек за 111 хиляди долара, благодарение на който американката премина границата от 33 милиона долара, спечелени от наградни фондове.
До този момент Серена имаше около 32.8 милиона. Втора в тази класация се нарежда сестра ѝ Винъс с 27.860 млн., а трета е Линдзи Дейвънпорт с 22.166 млн.
След като загуби във втория кръг на "Уимбълдън" от германката с "уайлд кард" Сабине Лисицки, Ли си взе почивка, за да се възстановява у дома.
Тя ще се върне на корта на 8 август за Rogers Cup в Торонто, който е подгряваш турнир преди US Open в края на месеца. Най-добрият резултат на Ли в Ню Йорк е достигането на четвъртфиналите през 2009 г.