Испанските клубове останаха без спонсори

На живо
Заседанието на Народното събрание

Испанските клубове останаха без спонсори

Футболистите на "Севиля" играят с екипи (в жълто) без спонсорско лого<br />
Reuters
Футболистите на "Севиля" играят с екипи (в жълто) без спонсорско лого
Стачката на футболистите не е най-големият проблем на испанския футбол. В началото на сезона половината от отборите са без спонсори за екипите си. Сред тези, които няма да играят с лого на някоя компания на гърдите, са "Атлетико" (Мадрид), "Валенсия", "Виляреал" и "Севиля".
За първи път и четирите клуба едновременно остават без основен спонсор. Никой от тях не е готов да рекламира дадена фирма срещу по-малко от 3 млн. евро годишно.
Икономическата криза се отрази и на това перо и допълнително затрудни клубовете. През последните години традиционно рекламиращите компании бяха изместени от големите букмейкъри.
"Атлетико" и "Севиля" получили предложение от интересна фирма - агенцията за запознанства Ashley Madison. Компанията, която държи един от най-влиятелните сайтове за събиране на двойки, изрази готовност да плати 3 млн. евро на мадридчани. Потенциалните инвеститори предложили 150 хил. евро премия на футболиста, който публично си признае, че е изневерил на половинката си. За всяка подобна история, публикувана в испанска медия, играчът щял да получава допълнителен бонус от 50 хил. евро. "Дюшекчиите" отхвърлили предложението. Очаква се и "Севиля" да откаже, пише "Марка".
Досега "Атлетико" взимаше по около 7 млн. евро на сезон от КИА. Производителят на автомобили плащаше по 5 млн. евро твърда сума и премия до 2.7 млн. евро в зависимост от представянето на отбора. След изтичането на договора ръководството на "Атлетико" (М) търси спонсор, който да дава поне по 5 млн. евро.
Подобно е положението с "Виляреал" , "Валенсия" и "Севиля". "Жълтата подводница" за първи път остава без спонсор, откакто е в Примера дивисион, при това в сезона, в който се завръща в Шампионската лига. "Валенсия" и "Севиля" опитват да си осигурят по 3.5 милиона за сезона.
С рекордния си договор за 30 млн. евро на сезон с "Катар фондейшън" "Барселона" получава три пъти повече от всички останали клубове в Примера с изключение на "Реал" (Мадрид)<br />
Reuters
С рекордния си договор за 30 млн. евро на сезон с "Катар фондейшън" "Барселона" получава три пъти повече от всички останали клубове в Примера с изключение на "Реал" (Мадрид)
Като че са от съвсем друг свят, шампионът "Барселона" и носителят на Купата на краля "Реал" (Мадрид) печелят по 30 млн. евро на сезон само от рекламата на фланелките си.
В момента всички останали девет клуба от Примера дивисион с реклама на екипите отчитат общо 10 млн. евро приходи от спонсорите за екипите си.  Три от тях - "Спортинг" (Хихон), "Леванте" и "Реал Сосиедад", разчитат на рекламата на местни институции. Най-много сред "малките" клубове печели "Атлетик" (Билбао). След като преди два сезона прекъснаха вековната традиция да играе без реклама на гърдите си, баските сложиха логото на "Петронор", за което получават по 2 млн. евро.
"Малага" се явява като новия оазис на испанския футбол. Клубът разчита на богатството на катарския бизнесмен шейх Абдула ал Тани. Затова "Малага" рекламира ЮНЕСКО, като вместо да получава, дава пари на благотворителната организация по примера на "Барселона".
Отборите със спонсори в испанския футбол
"Барселона" ("Катар фондейшън") - 30 млн. евро
"Реал" (Мадрид) (Bwin) - 25+5 млн. евро
"Атлетик" (Билбао) ("Петронор") - 2 млн. евро
"Спортинг" (Хихон / Астуриас) - 2 млн. евро
"Леванте" (Община Валенсиана) 1.5 млн. евро
"Реал Сосиедад) (Гипускоа) - 1.2 млн. евро
"Хетафе" ("Бъргър кинг) - 1 млн. евро
"Бетис" (CIRSA) - 1 млн. евро
"Майорка" (Bet-at-home) 0.8 млн. евро
"Сантандер" ("Чорисо Паласиос) - 0.4 млн. евро
"Гранада" (Каха Гранада) - не е обявена

Клубовете без спонсори на екипите: "Малага" (дава пари на УНИЦЕФ), "Валенсия", "Виляреал", "Атлетико" (Мадрид), "Севиля", "Сарагоса", "Осасуна", "Райо Валекано", "Еспаньол"