"Ливърпул" ще строи пет футболни академии в Индия

"Ливърпул" ще строи пет футболни академии в Индия

Стив Макмаън (вляво) и Йън Ръш разкриха плановете на "Ливърпул" на пресконференция в Ню Делхи, на която беше представена първата от петте академии
Reuters
Стив Макмаън (вляво) и Йън Ръш разкриха плановете на "Ливърпул" на пресконференция в Ню Делхи, на която беше представена първата от петте академии
"Ливърпул" ще се впусне в преследване на големия съперник "Манчестър юнайтед" за по-голямо влияние в Азия.
Носителят на 18 титли на Англия ще построи пет футболни академии в Индия през 2012 г. и планира изграждането на подобни институти в Китай, сподели главният директор по проектите в клуба Стив Макмаън.
Бившият полузащитник и друга от легендите на клуба - Йън Ръш, присъстваха на церемония по откриването на първата от тях в Ню Делхи.
"Имаме милиони привърженици по света. За тях е трудно да са близо до любимия отбор, затова ние ще доближим "Ливърпул" до тях. Индия вече е на световно ниво в крикета. Може би един ден ще бъде известна и с футбола", сподели Йън Ръш.
Индия вече започна да прави сериозни стъпки в популяризирането на футбола. На 2 септември страната ще бъде домакин на церемонията по връчването на наградата за футболист на годината на ФИФА, която ще получи Лионел Меси. Освен това Аржентина и Венецуела ще изиграят приятелски мач на 120-хилядния стадион в Колката.
"Ливърпул" вече придоби значително влияние на азиатския пазар, след като преди година подписа договор за спонсорство със Standard Chartered за 124 млн. долара. Банката генерира над 3/4 от приходите си именно в Азия. През юни футболистите на Кени Далглиш посетиха континента за предсезонно турне, като изиграха приятелски срещи в Китай, Малайзия и Сингапур.
"Построяването на тези академии не е заради печалбата. Според мен трябва да дадем своя принос към развитието на футбола, след като той ни е дал толкова много. Английските клубове трябваше отдавна да дойдат в Индия. Все пак важното е, че най-после сме тук", каза още Макмаън.
"Ливърпул" все още изостава значително от "Юнайтед" на азиатския пазар. "Червените дяволи" ще подпишат през септември спонсорски договор с малайзийския производител на леки храни Mamee Double-Decker. Клубът има действащ контракт с индийската телекомуникационна компания Bharti Airtel, южнокорейския производител на гуми Kumho Tire и тайландската бира Singha.
"Това е чудесна възможност както за младите футболисти, така и за чуждестранните клубове, които ще се възползват от голямото население на Индия, за да продават добре своя продукт", коментира Чуни Госвами, който е бивш капитан на индийския национален отбор по футбол в периода 1962-1966 г.
"Футболът е в Индия вече дълги години. Липсата на пари и на инфраструктура пречат на развитието му. Сега се надявам това да се промени, след като клубовете усетиха потенциала на нашия пазар", каза още той.
Крикетът продължава да е най-влиятелният спорт в Индия. Висшата крикет лига на страната е оценявана на 2 млрд. долара. Общо 68 млн. зрители са наблюдавали победата на националния отбор по крикет срещу Шри Ланка през април. В същото време националният отбор по футбол заема 158-о  място в ранглистата на ФИФА, като отстъпва дори на Палестина и Мадагаскар.
"Ще настъпят вълнуващи времена за нашия футбол. Индийците вече могат да мечтаят един ден да бъдат рамо до рамо с най-добрите в Европа", завърши Госвами.