Испанският футбол отчита отлив на публика

На живо
Заседанието на Народното събрание

Испанският футбол отчита отлив на публика

Привържениците на "Севиля" също се отдръпват от стадиона<br />
Reuters
Привържениците на "Севиля" също се отдръпват от стадиона
Половината отбори от Примера дивисион губят публиката си на стадионите си през този сезон, пише "Марка". Според изданието случващото се при някои клубове е дори притеснително.
В основата на проблема седи решението на Лигата от тази есен почти всички мачове да са в различен час. Така някои от срещите започват още в 12.00 часа на обед испанско време. Идеята на ръководството на испанския футбол беше така да се достигнат пазарите в Азия и Южна Америка.
Резултатите обаче са отрицателни. Според "Марка" другите фактори, довели до отлива на привържениците, са кризата и липсата на емоция за запалянковците в първенството, което не е особено оспорвано през последните години. Друга причина може да се търси в това, че почитателите на футбола в Испания могат да гледат всички двубои по платен канал.
Така Примера дивисион губи позициите си спрямо Бундеслигата и Висшата лига. Първенствата на Германия и Англия са най-посещаваните, като всеки кръг стадионите са пълни около 90%.
Президентът на "Севиля" Хосе Мария дел Нидо предупреди за проблема. Той увери, че "без привържениците по стадионите футболът няма да е същият". На всеки мач на андалусийците средната посещаемост е с по 3000 по-малко спрямо тази от миналия сезон.
Още девет клуба обявиха, че привържениците на мачовете им намаляват. Най-притеснителни са данните от "Сантандер", "Хетафе" (21% по-малко публика) и "Майорка" (16%). И трите отбора са сред най-ощетените от новите часове в испанския футбол. В списъка са още "Осасуна" и "Спортинг" (Хихон). "Сантандер" отчита спад от 36% в посещаемостта. В сметките на клуба влиза и мача с "Реал" (Мадрид), който вече се игра на "Сардинеро".
Интересен е и случаят с "Райо Валекано". Отборът събираше повече публика миналата година в Сегунда дивисион, отколкото сега в Примера. Разликата в посещаемостта е цели 23%. Дори при шампиона "Барселона" има спад. Други от по-големите отбори, които са потърпевши, са "Атлетик" (Билбао) и "Виляреал".
Секретарят на асоциацията на испанските привърженици Хесус Идалго твърди, че битката е изгубена предварително. "Никой отбор няма да откаже парите. Ако телевизията му предложи допълнителни приходи за това да играе в даден час, клубът ще приеме." Според него цените трябва да са по-разумни и да съответстват на икономическото положение в страната. Той добави, че в Германия и Англия футболът е по-евтин.
Клубовете получават общо 620 млн. евро за телевизионните си права. Тук отново се повдига темата за разпределението на приходите. В Испания "Барселона" и "Реал" (Мадрид) получават големите суми, а в Германия и Англия подялбата между клубовете е доста по-справедлива.