Испанският футбол отчита отлив на публика

Половината отбори от Примера дивисион губят публиката си на стадионите си през този сезон, пише "Марка". Според изданието случващото се при някои клубове е дори притеснително.
В основата на проблема седи решението на Лигата от тази есен почти всички мачове да са в различен час. Така някои от срещите започват още в 12.00 часа на обед испанско време. Идеята на ръководството на испанския футбол беше така да се достигнат пазарите в Азия и Южна Америка.
Резултатите обаче са отрицателни. Според "Марка" другите фактори, довели до отлива на привържениците, са кризата и липсата на емоция за запалянковците в първенството, което не е особено оспорвано през последните години. Друга причина може да се търси в това, че почитателите на футбола в Испания могат да гледат всички двубои по платен канал.
Така Примера дивисион губи позициите си спрямо Бундеслигата и Висшата лига. Първенствата на Германия и Англия са най-посещаваните, като всеки кръг стадионите са пълни около 90%.
Президентът на "Севиля" Хосе Мария дел Нидо предупреди за проблема. Той увери, че "без привържениците по стадионите футболът няма да е същият". На всеки мач на андалусийците средната посещаемост е с по 3000 по-малко спрямо тази от миналия сезон.
Още девет клуба обявиха, че привържениците на мачовете им намаляват. Най-притеснителни са данните от "Сантандер", "Хетафе" (21% по-малко публика) и "Майорка" (16%). И трите отбора са сред най-ощетените от новите часове в испанския футбол. В списъка са още "Осасуна" и "Спортинг" (Хихон). "Сантандер" отчита спад от 36% в посещаемостта. В сметките на клуба влиза и мача с "Реал" (Мадрид), който вече се игра на "Сардинеро".
Интересен е и случаят с "Райо Валекано". Отборът събираше повече публика миналата година в Сегунда дивисион, отколкото сега в Примера. Разликата в посещаемостта е цели 23%. Дори при шампиона "Барселона" има спад. Други от по-големите отбори, които са потърпевши, са "Атлетик" (Билбао) и "Виляреал".
Секретарят на асоциацията на испанските привърженици Хесус Идалго твърди, че битката е изгубена предварително. "Никой отбор няма да откаже парите. Ако телевизията му предложи допълнителни приходи за това да играе в даден час, клубът ще приеме." Според него цените трябва да са по-разумни и да съответстват на икономическото положение в страната. Той добави, че в Германия и Англия футболът е по-евтин.
Клубовете получават общо 620 млн. евро за телевизионните си права. Тук отново се повдига темата за разпределението на приходите. В Испания "Барселона" и "Реал" (Мадрид) получават големите суми, а в Германия и Англия подялбата между клубовете е доста по-справедлива.