Мотолегендата Агостини обвини гумите за смъртта на Симончели

Легендарният 15-кратен световен шампион по мотоциклетизъм Джакомо Агостини смята, че гумите в MotoGP също имат вина за инцидента, в който загина Марко Симончели.
Италианецът почина след падане в Гран при на Малайзия в неделя. Той беше премазан от Колин Едуардс и Валентино Роси, а каската му падна. При качването му в линейката 24-годишният състезател на "Грезини Хонда" е получил и инфаркт, а скоро след това почина от раните в главата, врата и гърдите.
Според Агостини никой няма шанс да оцелее след такъв тежък удар. Той смята, че електрониката в мотора на Симончели не е била фактор за инцидента, и потърси вина в гумите. Рекордьорът с най-много титли в Гран при поиска промени в тази насока, които да спомогнат за предотвратяването на подобни катастрофи.
"Със сигурност гумите имат вина. Те са един от най-важните компоненти в мотора. Днес всички пилоти искат гумите им да издържат от първата до последната обиколка, без да губят характеристиките си", каза Агостини пред радио RAI.
Според него производителите - в случая "Бриджстоун", доставят по-твърди и по-трудни за каране гуми. "Това означава, че когато сцеплението липсва, гумата просто се хлъзга и те изхвърля от мотора без предупреждение", обясни легендарният състезател, спечелил 15 световни титли за 12 години.
"Може би ще има смисъл да се използват други гуми, чиято деградация да започва от средата на състезанието. Така ще се върнем повече към моето време, когато в средата на надпреварата гумите вече бяха износени и трябваше да плъзгаш мотора повече и да бъдеш по-внимателен", смята Агостини.

Въпреки това той не приема за правилно да се търси конкретна вина за инцидента. "Това беше катастрофа като много други в състезания и тренировки. За съжаление тази обаче беше фатална. Стана такава, защото моторът не се подхлъзна, нито падна. Падна пилотът. Вместо заедно да продължат наляво по траекторията извън пистата, те останаха вдясно, в средата на трасето. За съжаление другите пилоти идваха зад тях и нямаше какво да направят", каза италианецът.
Според него нивото на безопасност в MotoGP е повече от достатъчно. "Излишно е да говорим за защитни мерки, защото в случая те бяха адекватни. Ако се върнем назад в годините, аз се състезавах с малка каска, изключително лек комбинезон, пистите бяха оградени от стени, дървета и мантинели. Тогава беше безнадеждно, имаше доста катастрофи и много мои колеги си отидоха", обясни Агостини.
Той похвали широките зони за сигурност по настоящите трасета, повишената защита на каските и всички протектори по тялото на пилотите. "Свършена е много работа по сигурността. Но когато два 150-килограмови мотора те блъснат със 150 км/ч, за съжаление от това няма никаква защита", завърши 15-кратният световен шампион.