Себастиен Льоб поведе след старта на решителното рали "Великобритания"

Себастиен Льоб поведе след старта на решителното рали "Великобритания"

Льоб има крехък аванс от 0,7 сек. пред Хирвонен след първите 20 км от състезанието<br />
Льоб има крехък аванс от 0,7 сек. пред Хирвонен след първите 20 км от състезанието
Пилотът на "Ситроен" Себастиен Льоб поведе след встъпителния следобед на рали "Великобритания".
Състезанието е финален и решителен за титлата кръг от Световния рали шампионат (WRC). Французинът, който се бори за осми пореден и рекорден трофей, излезе с 0,7 сек. пред единствения си конкурент Мико Хирвонен с "Форд".
Във временното класиране за шампионата двамата са разделени от 8 точки, което запазва всички шансове на финландеца за успех и предвещава изключително оспорвана финална битка.
Първият ден край Кардиф включваще само три отсечки и 20.5 състезателни километра. Въпреки това вторият пилот на "Ситроен" Себастиен Ожие напусна битката още в първия етап след удар в бордюр. Той разби едно от колелата на своя DS3 WRC и отпадна, но ще продължи състезанието по системата суперрали.
Проблемите на французина оставиха Льоб сам в борбата с тандема на "Форд", но седемкратният световен шампион ги удържа зад себе си в кратката дистанция. "Добре е, но трасето беше много, много коварно. Имаше доста кал и сцеплението се променя буквално във всеки завой", заяви Льоб.
С победата си в третата отсечка Хирвонен излезе втори и се доближи на седем десети от лидера. "Направихме добър старт. На тази светлина е много опасно, изненадах се колко е тъмно в гората, но съм доволен от времето, което дадох", заяви финландецът.
След двете минавания на етапа "Грейт Орм" неговият съотборник Яри-Мати Латвала водеше колоната, но изгуби 6,3 секунди в третата отсечка и се смъкна на трета позиция. "Не усещах добре автомобила, но всичко е добре", каза Латвала.
Частният пилот на "Ситроен" Петер Солберг завърши деня на четвърта позиция, въпреки че още в първата отсечка повреди задното си дясно колело, а зад него останаха двамата представители на "Мини" Крис Мийк и Дани Сордо.
Калта по трасето затрудни пилотите<br />
Калта по трасето затрудни пилотите
С напредването на деня видимостта започна да намалява, което се оказа сериозен проблем за Матю Уилсън заради повредата, която получи в прожекторите си. Това бе и една от причините той да остане едва девети, като пред него място намериха съотборниците му в "Стобарт Форд" Мадс Йостберг и От Танак. Екипът класира още един автомобил в челната десетка благодарение на Хенинг Солберг.
Петъчният втори ден на рали "Великобритания" включва четири отсечки с по две минавания, чиято обща дължина е 116.18 км.