Битката за автомобилната власт влиза в съда

Групата на недоволните 35 клуба ще опита да свали чрез съдебно решение новата власт в автомобилния спорт. Представителите на отборите ще поискат съдът да свика извънредно изборно общо събрание, на което да бъде гласувано освобождаването на пресния управителен съвет на БФАС.
На 18 октомври Александър Александров получи доверието на клубовете и беше избран за председател на федерацията. Бизнесменът замени на поста Георги Янакиев, но не получи 100 дни свобода за управление и вече трябва да брани поста си.
За отрицателно време избраният от него УС се разцепи, а подалият оставка негов основен съмишленик Радослав Козлеков вече се представи като кандидат за поста му. Своето оттегляне обявиха още Емил Миланезе и Александър Благоев. Освобождаването на тримата ще бъде гласувано на предстоящото редовно общо събрание на 7 април.
Така в управата на централата останаха Александров, Димитър Агура, Славчо Христов и инж. Иван Тенчев. Намаленият състав на УС вече отхвърли внесеното искане на клубовете за извънредни избори, защото "не отговаря на правното основание за свикване на извънредно общо събрание". Преди седмица Александров коментира, че с решенията си УС "пречи на интересите на петима души" и на това се дължат атаките към него.
"Пътят за свикване на Общо събрание ще е по съдебен ред, заяви пилотът на "АРА моторспорт" и представител на недоволните клубове Атанас Божилов. - След като УС използва адвокатски прийоми, това ще направим и ние. Отиваме на съд. Заплашват ни с нулев сезон, но нямаме никакво желание за такъв".
Исканията на опозицията са свързани с приетия устав и календар от УС. Божилов обясни, че клубовете са изготвили свой проект с поправки на устава. "Внесохме устава в новия му вид във федерацията. Искаме УС, който да работи адекватно. На срещите си с тях нямахме никаква чуваемост. Там ни беше обяснено какво и как да правим", каза той.
Подалият оставка Александър Благоев заяви, че разногласията между двете страни са започнали след "авторитарното отношение на УС относно мерките за масовост на спорта". "Пред нас Димитър Агура заяви: "Спортът е за богатите. Който няма пари, няма да кара". Те нямат стратегия и ще убият спорта. Не може един спорт да се води с твърда ръка. По правилник четирима души в УС не могат да приемат устава и спортния календар", смята той.
Благоев допълни, че той, Козлеков и Миланезе не са присъствали при взимането на решенията от УС за приемане на устав, календар и отказ на извънредно общо събрание, въпреки че все още са пълноправни негови членове с право на глас.
Според Божилов с трите оставки в УС е бил подменен вота на клубовете. "Вече нямаме представител и лоби в УС. Не отричаме Александър Александров като име и евентуална възможност за председател, ако бъде издигнат отново. Той може пак да бъде избран, но искаме нови членове на УС", заяви Божилов.
На изборите през октомври клубовете претупаха гласуването за членове на УС и ги избраха с почти пълно единодушие, независимо че гласуващите питаха "Кои са тези хора". Тогава повечето присъстващи бързаха да си тръгнат след 11-часовото събрание.
Половината от 35-те недоволни клуба са и организатори на състезания. Те били против увеличените на 250 лева лицензи за пилотите, част от новите изисквания към организаторите, както и срещу класовете в шампионатите и високите суми за подаване на контестации, които обаче бяха същите и през 2011 г., но тогава възражения нямаше.
"Има 400 пилоти, по 150 лева отгоре това прави 60 000 лева. 150 лв. не са пари, но събрани на куп са много. Има отбори с по 15 пилоти. Аз правя планинско състезание и новият устав изисква от мен да осигуря по 150 кв. метра за бокс на пилот. При 40 заявки това прави 6 дка. само за боксове. Пилотите ще се губят вътре. На много места просто няма толкова голям терен. Друга причина е изискваният депозит за организиране на състезания", заяви Божилов.
Той допълни, че клубовете "са имали чуваемост" при управлението на Георги Янакиев, което завърши с антирекорди в стартовите списъци на състезанията през 2011 г., но избегна въпрос защо не са били повдигнати актуалните и тогава претенции към устава. "Сега не сме търсили мнението или подкрепата на бившия председател. Сред нашите промени в устава има предложения да се удължат хомологациите на автомобилите и други, но нека не навлизаме в подробности", каза Божилов.