"Барселона" увеличи с 23 милиона феновете си във Facebook за година и половина

Три футболни отбора са недостижими на върха в класацията за спортните клубове с най-много почитатели във Facebook. "Барселона", "Реал" (Мадрид) и "Манчестър юнайтед" имат по над 20 милиона привърженици в социалната мрежа.
Интересното е, че трите клуба отчитат впечатляващ ръст. През август 2010 г., когато Facebook мина границата от 500 милиона потребители, сайтът sportingintelligence.com направи класация, в която начело беше "Галатасарай". Турският клуб впечатли с 4.1 млн. фенове.
Оттогава - само за година и половина - "Барселона", "Реал" и "Манчестър юнайтед" са събрали по над 20 милиона нови почитатели. Испанският шампион вече има 26.2 милиона, докато мадридчани са с 24.3 милиона. "Юнайтед" следва в класирането с 22.1 милиона.
Водещите спортни клубове използват все по-активно предимствата на социалните медии, за да се свържат с почитателите си. Те предпочитат директното общуване със запалянковците, за да могат посланията им да са по-ясни и въздействащи.
Разликата между първите три в класацията и всички останали е впечатляваща. Единственият друг отбор, който има над 10 милиона почитатели, е "Лос Анджелис лейкърс" (11.7 милиона).
След това се нареждат английските футболни клубове "Арсенал" (8.7 милиона), "Челси" (8.5 милиона) и "Ливърпул" (8.1 милиона), както и италианският "Милан" (8 милиона). "Галатасарай" остава сред първите десет, като вече има 6.5 милиона почитатели. В топ 20 влизат още два турски отбора - "Фенербахче" (5.3 милиона, 11-о място) и "Бешикташ" (3 милиона, 20-о място).
Единственият национален отбор в челото е индийският отбор по крикет. Той е обединил 4.6 милиона души. В класацията попадат още три клуба от НБА ("Бостън селтикс", "Маями хийт" и "Чикаго булс"), три отбора от НФЛ ("Далас каубойс", "Питсбърг стийлрс" и "Ню Ингланд пейтриътс"), както и бейзболните "Ню Йорк янкис" и "Бостън ред сокс".