Латвала поведе след лудия старт на снежното рали "Швеция"

Латвала поведе след лудия старт на снежното рали "Швеция"

Яри-Мати спечели само една етапна победа, но беше най-постоянен и надцака конкурентите си с 16,8 сек.
Reuters
Яри-Мати спечели само една етапна победа, но беше най-постоянен и надцака конкурентите си с 16,8 сек.
Пилотът на "Форд" Яри-Мати Латвала е лидер след изключително оспорвания първи ден на снежното рали "Швеция", втори кръг от Световния шампионат (WRC).
Финландецът води страхотна битка с бившия си съотборник и настоящ представител на "Ситроен" Мико Хирвонен. Към тях се присъединиха съекипниците им Петер Солберг и Себастиен Льоб, но носителят на титлата допусна грешка и загуби цели две минути в преспите.
Състезанието започна с победа за Дани Сордо и "Мини" в суперспециалния етап в четвъртък вечер, а в петък продължи в невероятно темпо и смяна на лидера след всеки етап. Пилотът на "Адапта Форд" Мадс Йостберг, който миналата година завърши втори в Швеция, излезе начело след първата отсечка, но в следващата Латвала му отне водачеството.
Солберг се включи в битката и беше претендент за лидерската позиция, но в третия етап за деня (SS4) се завъртя и загуби 11,5 сек. Именно в тази отсечка започна атаката на Мико Хирвонен. Той записа две последователни етапни победи в края на сутрешните минавания и за първи път поведе колоната като пилот на "Ситроен" с 2,9 сек. пред Латвала.
Следобед в борбата за първото място влезе и Себастиен Льоб, който стартира деня с 10-секундно наказание за забавяне в сутрешния сервиз. След SS6 французинът беше трети на 6,9 сек. зад Хирвонен, но допусна грешка и загуби две минути в измъкване от преспите.
Междувременно Латвала държеше изкъсо Хирвонен и запази по-добре гумите си. Това му даде предимство и с феноменална атака в предпоследните две отсечки за деня изпревари с цели 17,2 сек. бившия си съотборник. Във финалния за деня суперспециален етап "Карлщад" финландецът кара внимателно и даде само четири десети на сънародника си в екипа на "Ситроен".
Себастиен Льоб допусна грешка и загуби две минути в измъкване от преспите
Reuters
Себастиен Льоб допусна грешка и загуби две минути в измъкване от преспите
Другият пилот на "Форд" - Петер Солберг, беше най-бърз в атрактивния етап и се приближи на 1,8 сек. от Хирвонен. Мадс Йостберг тръгна много добре сутринта, но при следобедните минавания имаше проблеми със спирачките. Те го свалиха зад световния шампион за 2003 г., като след първия ден норвежецът е четвърти с пасив от 13,7 сек. спрямо него. Пети се движи руският пилот на "М-Спорт" Евгени Новиков с изоставан от още 39,8 сек.
Шестият Хенинг Солберг е на път да запише най-доброто постижение за новия тим на Ford Go Fast, но ще трябва да парира атаките на седмия Льоб. Осемкратният носител на титлата, който има само една победа в "Швеция" от 2004 г., прогресира от 11-о до седмо място след грешката си в SS7 и вече е на 20,4 сек. зад норвежеца.
Челната десетка допълват още Патрик Сандел ("Продрайв Мини") и двамата частни пилоти на "Форд" Мартин Прокоп и Ейвинд Бринилдсен, след като Дани Сордо ("Продрайв Мини") имаше проблеми с двигателя следобед и не можа да завърши осмата отсечка. Заводският пилот на "Фолксваген" Себастиен Ожие с "Шкода Фабия S2000" е 11-и и е с най-предно класиране за състезател с S2000 автомобил.