Фернандо Алонсо спечели дъждовната Гран при на Малайзия

Фернандо Алонсо спечели дъждовната Гран при на Малайзия

Фернандо Алонсо изгради най-добре състезанието си в хаоса в Малайзия
Reuters
Фернандо Алонсо изгради най-добре състезанието си в хаоса в Малайзия
Испанският пилот на "Ферари" Фернандо Алонсо спечели състезанието за Гран при на Малайзия във Формула 1, което беше объркано заради силния дъжд над пистата "Сепанг" в Малайзия. 
Двукратният световен шампион избра най-правилната тактика в хаотичната първа част надпреварата, за да излезе начело и да удържи преднината си пред сензационно бързия Серхио Перес със "Заубер".
Мексиканецът финишира втори на 2,2 секунди, като в определени периоди притискаше здраво Алонсо. Трети на 14,5 секунди остана Люис Хамилтън с "Макларън", а за първи път от много време нито един от пилотите на "Ред бул" не се качи на подиума.
По-бързият "Ред бул" на Марк Уебър финишира четвърти, а Кими Райконен записа великолепно второ състезание след завръщането си в шампионата. Финландецът остана пети с "Лотус", следван от Бруно Сена ("Уилямс"), Пол ди Реста ("Форс Индия"), Жан-Ерик Верн ("Торо росо") и Нико Хулкенберг ("Форс Индия").
Световният шампион Себастиан Фетел остана извън зоната на точките заради удар в трафика. Той е 11-и, една позиция зад Михаел Шумахер, който имаше проблеми с износването на гумите на своя "Мерцедес". Победителят от Австралия Дженсън Бътън завърши 14-и след серията несполуки.
Благодарение на силното си каране и преди седмица в Австралия, Алонсо оглави временното класиране при пилотите във Формула 1 с 10 точки пред Хамилтън.
Въпреки че преди началото на сезона в "скудерията" не знаеха къде се намират, Алонсо успя да измъкне максимума от първите два старта. Той заяви след края, че колата има нужда от още подобряване. "Имаме желанието да развиваме болида и да продължим да печелим", каза той.
Стартът и прекъсването
Пилотите стартираха от място с гуми интермедия, но веднага след началото на надпреварата дъждът се усили. Постепенно пилотите в челото минаха през боксовете, за да сменят с гуми за мокро. По думите на Дженсън Бътън от комуникацията по радиото с екипа му "третият сектор е като езеро".
Колата за сигурност се появи на пистата още в шестата обиколка
Reuters
Колата за сигурност се появи на пистата още в шестата обиколка
Още в шестата обиколка излезе кола за сигурност, а в деветата състезанието беше спряно. Стартиралият идеално от полпозишън Люис Хамилтън водеше колоната пред Бътън, преди рейс директорите да приемат, че условията са неприемливи.
В момента на прекъсването Серхио Перес със "Заубер" беше трети, Марк Уебър с "Ред бул" - четвърти, следван от Фернандо Алонсо и световния шампион Себастиан Фетел с "Ред бул".
Още в първите обиколки при битка за позиция се удариха Ромен Грожан с "Лотус" и Михаел Шумахер с "Мерцедес". Двамата загубиха позиции, а малко по-късно - в четвъртата обиколка Грожан допуска грешка, излетя от трасето и за него състезанието приключи.
Рестартът и изсъхването на пистата
Надпреварата беше подновена зад колата за сигурност с гуми за мокро, но прогнозите сочеха, че повече дъжд няма да има. Затова пилотите предварително знаеха, че ще трябва да минат през бокса и да сложат гуми интермедия. 
При смяната на гуми ролите на Бътън и Хамилтън се размениха, тъй като механиците на Хамилтън го забавиха. След това обаче Дженсън Бътън допусна грешка, като се удари в Нараин Картикеян и беше принуден да влезе за смяна на предно крило. Тази грешка го изхвърли назад в състезанието и разби цялото му състезание. 
Алонсо и Перес останаха малко по-дълго на трасето с гуми за мокро, а когато се върнаха изскочиха пред Хамилтън. Зад тях се наредиха Нико Розберг, Себастиан Фетел и Кими Райконен.
Серхио Перес се превърна в сензацията на състезанието в Малайзия
Reuters
Серхио Перес се превърна в сензацията на състезанието в Малайзия
 
Постепенно Алонсо натрупа аванс пред Перес от шест секунди. Неговият болид обаче изяждаше гумите по-бързо от заубера на напористия мексиканец. В същото време никой не бързаше да сменя с гуми за мокро на изсъхващата писта, тъй като все още имаше информации за възможен дъжд. Дебненето не беше в полза на испанеца, който само за няколко обиколки беше застигнат.
Все пак в един момент всички решиха да минат на сликове. Хората на "Ферари" отново се справиха отлично и 16 обиколки преди края оставиха испанеца пред Перес, като двамата продължиха битката си почти до края.
В желанието си да направи представянето си още по-впечатляващо мексиканецът направи грешка. Шест обиколки преди финала той изпусна завой 14, изостана и загуби шанс да се бори за първата си победа във Формула 1. Перес обаче обаче стана първият мексикански пилот, който се качва на подиума във Формула 1 от 41 години след Педро Родригес през 1971 г. в Гран при на Холандия.