Фернандо Алонсо спечели дъждовната Гран при на Малайзия

Испанският пилот на "Ферари" Фернандо Алонсо спечели състезанието за Гран при на Малайзия във Формула 1, което беше объркано заради силния дъжд над пистата "Сепанг" в Малайзия.
Двукратният световен шампион избра най-правилната тактика в хаотичната първа част надпреварата, за да излезе начело и да удържи преднината си пред сензационно бързия Серхио Перес със "Заубер".
Мексиканецът финишира втори на 2,2 секунди, като в определени периоди притискаше здраво Алонсо. Трети на 14,5 секунди остана Люис Хамилтън с "Макларън", а за първи път от много време нито един от пилотите на "Ред бул" не се качи на подиума.
По-бързият "Ред бул" на Марк Уебър финишира четвърти, а Кими Райконен записа великолепно второ състезание след завръщането си в шампионата. Финландецът остана пети с "Лотус", следван от Бруно Сена ("Уилямс"), Пол ди Реста ("Форс Индия"), Жан-Ерик Верн ("Торо росо") и Нико Хулкенберг ("Форс Индия").
Световният шампион Себастиан Фетел остана извън зоната на точките заради удар в трафика. Той е 11-и, една позиция зад Михаел Шумахер, който имаше проблеми с износването на гумите на своя "Мерцедес". Победителят от Австралия Дженсън Бътън завърши 14-и след серията несполуки.
Благодарение на силното си каране и преди седмица в Австралия, Алонсо оглави временното класиране при пилотите във Формула 1 с 10 точки пред Хамилтън.
Въпреки че преди началото на сезона в "скудерията" не знаеха къде се намират, Алонсо успя да измъкне максимума от първите два старта. Той заяви след края, че колата има нужда от още подобряване. "Имаме желанието да развиваме болида и да продължим да печелим", каза той.
Стартът и прекъсването
Пилотите стартираха от място с гуми интермедия, но веднага след началото на надпреварата дъждът се усили. Постепенно пилотите в челото минаха през боксовете, за да сменят с гуми за мокро. По думите на Дженсън Бътън от комуникацията по радиото с екипа му "третият сектор е като езеро".

Още в шестата обиколка излезе кола за сигурност, а в деветата състезанието беше спряно. Стартиралият идеално от полпозишън Люис Хамилтън водеше колоната пред Бътън, преди рейс директорите да приемат, че условията са неприемливи.
В момента на прекъсването Серхио Перес със "Заубер" беше трети, Марк Уебър с "Ред бул" - четвърти, следван от Фернандо Алонсо и световния шампион Себастиан Фетел с "Ред бул".
Още в първите обиколки при битка за позиция се удариха Ромен Грожан с "Лотус" и Михаел Шумахер с "Мерцедес". Двамата загубиха позиции, а малко по-късно - в четвъртата обиколка Грожан допуска грешка, излетя от трасето и за него състезанието приключи.
Рестартът и изсъхването на пистата
Надпреварата беше подновена зад колата за сигурност с гуми за мокро, но прогнозите сочеха, че повече дъжд няма да има. Затова пилотите предварително знаеха, че ще трябва да минат през бокса и да сложат гуми интермедия.
При смяната на гуми ролите на Бътън и Хамилтън се размениха, тъй като механиците на Хамилтън го забавиха. След това обаче Дженсън Бътън допусна грешка, като се удари в Нараин Картикеян и беше принуден да влезе за смяна на предно крило. Тази грешка го изхвърли назад в състезанието и разби цялото му състезание.
Алонсо и Перес останаха малко по-дълго на трасето с гуми за мокро, а когато се върнаха изскочиха пред Хамилтън. Зад тях се наредиха Нико Розберг, Себастиан Фетел и Кими Райконен.

Постепенно Алонсо натрупа аванс пред Перес от шест секунди. Неговият болид обаче изяждаше гумите по-бързо от заубера на напористия мексиканец. В същото време никой не бързаше да сменя с гуми за мокро на изсъхващата писта, тъй като все още имаше информации за възможен дъжд. Дебненето не беше в полза на испанеца, който само за няколко обиколки беше застигнат.
Все пак в един момент всички решиха да минат на сликове. Хората на "Ферари" отново се справиха отлично и 16 обиколки преди края оставиха испанеца пред Перес, като двамата продължиха битката си почти до края.
В желанието си да направи представянето си още по-впечатляващо мексиканецът направи грешка. Шест обиколки преди финала той изпусна завой 14, изостана и загуби шанс да се бори за първата си победа във Формула 1. Перес обаче обаче стана първият мексикански пилот, който се качва на подиума във Формула 1 от 41 години след Педро Родригес през 1971 г. в Гран при на Холандия.