ФИА ще преразгледа задното крило на "Мерцедес"

Международната автомобилна федерация (ФИА) ще направи преоценка на системата към задното крило на "Мерцедес" заради продължаващите оплаквания на част от отборите за нейната легалност, съобщи "Би Би Си спорт".
"Ред бул" остава най-твърдият противник на технологията на германците, а според медията към шампионите са се присъединили поне още четири екипа.
Предполага се, че въпросната F-duct система на "Мерцедес" се активира от DRS, която просто открива пътя на въздуха към отвори в двата края на задното крило и чрез канали в шасито обдухва предното крило. Допълнителната струя въздух води до срив на елемента, като така челното съпротивление намалява, осигурява се по-висока скорост на правите и се постига по-добър баланс на болида в бързите завои.
Германците разработиха системата след получено одобрение за легалността ѝ от ФИА, а техническият делегат на централата Чарли Уайтинг няколко пъти обясни, че тя е в рамките на правилата.
Според конкурентите на "Мерцедес" екипът печели около 0,5 сек. на обиколка от своя F-duct в квалификациите, където DRS може да се използва свободно. Ефектът на системата в състезателни условия е много по-малък заради активацията ѝ само при изпреварване в определените зони, а и до момента пилотите на тима Михаел Шумахер и Нико Розберг спечелиха само една точка от първите два старта за сезона.
Натискът на останалите отбори върху Уайтинг обаче е продължил и според "Би Би Си Спорт" той ще преразгледа въведението на "Мерцедес". Ако отново го определи за легално, то екипите ще могат да подадат официален протест по време на следващото състезание в Китай между 13 и 15 април.
Основният мотив на противниците на германците е, че системата се активира от пилота, но според досегашните изявления на Уайтинг тя е "напълно пасивна спрямо него".