Старите кадри си върнаха автомобилната власт с Козлеков и циркове

Бившият пилот Радослав Козлеков замени Александър Александров като председател на Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС) след поредния скандал в редиците ѝ.
Козлеков беше избран единодушно от издигналата го опозиция, съставена предимно от стари и поизхабени лица в спорта. Това стана в отсъствието на Александров и неговите поддръжници в лицето на водещите и млади автомобилни пилоти, които заедно напуснаха залата още преди вота.
През октомври Георги Янакиев се оттегли от БФАС след 32-годишно управление, а на изборите Александров се пребори с конкуренцията на Камен Михайлов и Стоян Рътков за доверието на делегатите да донесе дългоочакваната промяна в спорта.
Той обаче остана на поста си по-малко от половин година, след като опозиционерите, водени от бившата му дясна ръка Козлеков, спечелиха петъчния вот на свиканото от съда извънредно Общо събрание на БФАС. Легитимността му вероятно отново ще бъде оспорена в съда, с което съвсем скоро централата може пак да има нов председател.
Цялата процедура по избора на Козлеков се разви по много интересен начин, а крайният изход до голяма степен се реши от задлъжнелите осем клуба, които вече старото ръководство по-рано изключи от редиците си.
Според групата на Александров те нямаха право на вот, но опозицията беше категорична, че заради подадените от тях жалби те са равноправни членове преди съда да вземе окончателното си решение. Подобно беше и становището на мандатната комисия, назначена от избрания за водещ на събранието Камен Михайлов. След обявяването на решението в заседателната зала настъпи пълен хаос, който в крайна сметка завърши с напускането на Александров и неговите поддръжници.
Най-грозният момент беше замесването на името на покойната Елена Апостолова в скандала. Оказа се, че има нередности с пълномощното на нейния клуб и няма как той да вземе участие в гласуването. Това провокира Александър Александров да излезе на трибуната и открито да заяви, че не може да приеме случващото се и напуска залата, въпреки че нейният съпруг Стоян Апостолов беше от страната на опозицията.
Поддръжниците на Александров веднага го последваха, а секунди по-късно напрежението нарасна още повече след опита на пилота Ясен Попов да представи своето мнение. Той заяви, че "автомобилът на Ники Златков (най-атрактивният в страната - реплика на "Ауди S1") струва повече отколкото всички на "Ефко рейсинг", както и моят…" и провокира бурни освирквания от страна на опозиционерите.
Целият скандал беше типично в стила на БФАС - изключително грозен и по всяка вероятност режисиран. След като мандатната комисия изрази становището си за осемте изключени спортни клуба, опозицията взе явно надмощие като брой гласове. Така при един нормално провеждащ се вот, по всяка вероятност Александров щеше да загуби битката с Козлеков. Във всеки случай обаче вече бившият председател също може да има претенции около начина, по който беше тълкуван правилника относно изключените членове на БФАС.
След като Александров и неговите поддръжници напуснаха залата, в нея останаха само представителите на опозицията и средната възраст на присъстващите рязко се повиши. Те набързо гласуваха освобождаването на стария председател и неговия управителен съвет, след което издигнаха кандидатурата на Козлеков.
"Място тук за хора, които нямат пряка връзка с автомобилния спорт, няма, тъй като те объркват много това, което се случва в нашите среди", заяви Козлеков, който беше рамо до рамо с Александров на предишните избори.
"Аз ще работя с хора от по-старото ръководство. Ще се боря и за екологична България", добави новият председател.
Той представи набързо програмата си и заяви разочарованието си от начина, по който става смяната на властта, "но рано или късно това трябваше да се случи". Бившият състезател с лекота спечели вота, тъй като в залата така или иначе присъстваха единствено неговите поддръжници от опозицията.
Само трима бяха против и на последвалия избор за Управителния съвет, който включва добрепознатите Камен Михайлов, Георги Петров, Георги Пейчев, Емил Денев, Стоян Апостолов, както и юриста Георги Тодоров. Голяма част от тях са бивши членове в управителните съвети на дългогодишния предводител на БФАС Георги Янакив и практически старите муцуни отново си върнаха властта над спорта.
Така след всички циркове в петъчния ден и само пет месеца след като Александър Александров беше определен "да донесе обединението и вятъра на промяната", централата се сдоби с нов ръководител в лицето на Радослав Козлеков. По всяка вероятност обаче сагата съвсем няма да приключи с дотук и този избор ще бъде оспорен в съда.
Въпросът не е дали, а кога точно ще се случи това. Финалния щрих в конфронтацията между млади и стари добави пилотът Иван Шопов при напускането си на залата заедно с Александров: "След три месеца аз собственоръчно ще събирам подписите".