"Лотус" внесе протест във ФИА срещу F-duct системата на "Мерцедес"

"Лотус" внесе протест във ФИА срещу F-duct системата на "Мерцедес"

"Лотус" ще опита да стопира прекия си конкурент за четвъртото място в шампионата при конструкторите
"Лотус" ще опита да стопира прекия си конкурент за четвъртото място в шампионата при конструкторите
Екипът на "Лотус" във Формула 1 внесе официален протест срещу F-duct системата в задното крило на "Мерцедес" точно преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Китай.
Техническият делегат на Международната автомобилна федерация (ФИА) Чарли Уайтинг вече два пъти призна легалността на технологията на W03 в първите две състезания от новия сезон.
Британците, които заедно с "Ред бул" са най-върли противници на системата, са имали среща с представители на "Мерцедес" в четвъртък следобед на пистата в Шанхай. След нея те са подали и официалния си протест срещу екипа, заедно с дължимия депозит от 2000 евро.
Жалбата на "Лотус" е по член 3.15 от спортния правилник, който забранява използването на всякакви активирани от пилота подвижни елементи, чието движение променя аеродинамичните характеристики на болида.
Екипът атакува активирането на F-duct-а на "Мерцедес", което става посредством системата за подвижно задно крило (DRS). При нейното задействане се повдига горния елемент от задното крило, а това открива пътя на въздуха към отвори в двата му края и чрез канали в шасито обдухва предното крило.
Допълнителната струя въздух води до срив на елемента, с което се намалява челното съпротивление, осигурява се по-висока скорост на правите и се постига по-добър баланс на болида в бързите завои.
Конкурентите на "Мерцедес" изчисляват на 0,5 сек. предимството на екипа от системата в квалификациите, където няма ограничение за използването на DRS. По време на състезание ефектът е по-малък заради ограничението подвижното задно крило да се използва само при изпреварване в определените зони.