"Шевролет" измести "Ауди" като автомобилен спонсор на "Манчестър юнайтед"
Най-големият производител на автомобили в света General Motors стана спонсор на най-популярния футболен клуб в опит да популяризира "Шевролет" като глобална марка.
Условията по петгодишния договор между GM и "Манчестър юнайтед", обявен в Шанхай, не се уточняват.
GM се надява да привлече милионите фенове на "Юнайтед", които вчера бяха изчислени на 659 милиона души. Най-важната цел са азиатските фенове в развиващите се пазари, които се изчисляват на 108 милиона.
"Ако искаш "Шевролет" да спечели статут на глобална икона... футболът все пак е най-популярният спорт", заяви изпълнителният директор по глобалните маркетингови стратегии на GM Пол Еудардс пред "Ройтерс".
"Манчестър юнайтед" е с едни гърди и една глава пред всички отбори по отношение на размера, стойността на марката и тяхното влияние върху спорта", добави той.
Според него спонсорството на рекордьора по титли в Англия показва, че GM се насочва към инвестиции, които могат да повлияят положително на "Шеви" като марка, като разпознаваемост и продажби. "Шевролет" ще бъде един от почти 30-те корпоративни спонсора на "Манчестър юнайтед", където измества "Ауди".
Съобщението идва само две седмици след като американският автомобилен производител обяви, че спира рекламите във Facebook заради ниското влияние върху потребителите. Компанията е един от най-значимите рекламодатели по време на Супербоул, но догодина и там няма да присъства поради високата цена.
GM консолидира и рекламните си агенции, за да спести 2 милиарда долара за следващите пет години. Миналата година GM похарчи 170-175 милиона долара за спонсорство в САЩ, което е намаление в сравнение със 190-те милиона през 2010 г. За реклами в САЩ компанията изразходва 1.1 милиарда долара, като се нареди след Procter & Gamble и AT&T, според изчисленията на Kantar Media.
Едуардс опроверга твърденията, че GM само намалява разходите, без да има изградена маркетингова стратегия. "Ставаме по-умни как да инвестираме и ще премисляме ефекта от всяко решение много по-внимателно", заяви той.