Хибридът на "Ауди" спечели исторически полпозишън за "24-те часа на Льо Ман"

Миналогодишните победители Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе спечелиха исторически първи полпозишън за хибриден прототип в "24-те часа на Льо Ман".
Лотерер изведе "Ауди R18 e-tron quattro" с номер 1 до първото място на старта в 80-ото издание на легендарното състезание. С втората си позиция стандартният дизелов прототип R18 ultra с Марк Жене, Лоа Дювал и Ромен Дюма допълни доминацията на "Ауди" в квалификациите.
Последен в челната тройка се вмъкна хибридният прототип на "Тойота" - TS030 HYBRID, с екипаж Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Стефан Саразен.
След първата квалификационна сесия в сряда срещу четвъртък през нощта триото на "Ауди" с номер 1 беше начело в подреждането с най-бърза обиколка на Лотерер. Във втората част в четвъртък Дювал подобри времето на германеца и изкачи R18 ultra на първо място.
С напредването на нощта и спадането на температурите на пистата "Сарт" за финалната трета част на квалификациите намаля и трафика. Това позволи на Лотерер да се върне на върха с тур за 3:23,787 мин. и аванс от 3 десети пред Дювал.

Победителят от 2011 г. подобри с близо 2 сек. миналогодишния резултат за полпозишън на екипажа. Резултатите от квалификацията демонстрираха очакваната по-висока скорост на хибридите спрямо дизелите, както и развитието на стандартните дизели спрямо техните предшественици, въпреки въведената нова серия ограничения за тях.
В края на третата сесия "Тойота" също имаше амбиции да се бори за място на първа редица, но Дейвидсън остана трети на малко повече от секунда зад победителя. Екипажът с номер 8 едва ли ще успее да запази скоростта си в състезателно темпо за 24 часа предвид сериозните притеснения за надеждността на прототипа. Японският автомобил получи повреда в двигателя още в първата квалификация и той беше сменен, а във втората трябваше да се прибере в бокса с бавно темпо.
Водещото трио на "Ауди" - Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш, остана на четвърта позиция с втория R18 e-tron quattro. Вторият бензинов хибрид на "Тойота" с Алекс Вурц, Казуки Накаджима и Никола Лапиер се пребори за петото място, като изпревари класическия дизелов прототип на Audi с номер 4.
Отборът на Strakka (Уотс, Кейн, Левентис), който ще стартира седми, беше най-бързият в групата на частните екипажи с шасито на HPD и отличното темпо на Дани Уотс. ADR Delta (Мартин, Шаруз, Грейвс) подобри постижението на OAK Racing (Николе, Лаеи, Пла) от втората сесия и си гарантира лидерската позиция в LMP2.

При професионалистите в GT класа Luxury Racing с "Ферари 458 GTS" (Мело, Маковиеки, Фарнбахер) измести "Астън Мартин" (Мюке, Търнър, Фернандес) и "Шевролет" (Гавин, Милнър и Уестбруук) от първото място.
В сряда миналогодишният победител в класа Джанкарло Фисикела направи тежка катастрофа със своето "Ферари 458 GTS". Тимът на AF Corse успя да върне на пистата екипажа с номер 51 (Фисикела, Виланедер, Бруни), след като в четвъртък сутринта получи изцяло ново шаси.
Най-бърз при GT аматьорите беше екипът на Flying Lizard Motorsports с "Порше 911 GT3" (Найман, Пиле и Пъмпъли).
Стартът на юбилейното 80-о издание на "24-те часа на Льо Ман" ще бъде даден в събота от 16.00 часа. Международният телевизионен канал "Евроспорт" ще излъчи на живо цялата маратонска надпревара чрез основната си програма и "Евроспорт 2".