Пламен Стайков: Пускането ни последни в рали "Сливен" може да струва животи

Пламен Стайков: Пускането ни последни в рали "Сливен" може да струва животи

Стартовата позиция на Стайков може да го забави в амбициите му да спечели ралито
Стартовата позиция на Стайков може да го забави в амбициите му да спечели ралито
Пилотът на "Мегапорт" Пламен Стайков ("Мицубиши Лансър Ево 9 R4") остана силно обезпокоен от поставянето му на последна стартова позиция в рали "Сливен", което е кръг от Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Победителят в рали "Стари столици" и състезателят на "Октан тийм" Игнат Исаев ("Мицубиши Лансър Ево 9") бяха извадени от класирането за IRC, защото карат със забранения за сериите биоетанол. Те продължават участието си в надпреварата само за българския шампионат.
Организаторите обаче ги оставиха на последните две стартови позииции, като ще потеглят на три минути след последния автомобил на далеч по-бавния 16-годишен Михаил Симеонов с "Опел Корса". Това предполага бързото застигане на тийнейджъра, както и на други пилоти пред него, а изпреварването им крие рискове.
Отделно голямата пауза в началото на отсечките между преминаването на Симеонов и Стайков може да бъде опасна за зрителите, които не очакват по-бързите пилоти и ще приемат младока за последен автомобил, след който да тръгнат по пътя към следващ етап.
Ефектът от това се видя още на първия суперспециален етап, който се проведе на фарове в градския парк "Юнак". Тогава след минаването на Димитър Илиев последва пауза от три минути преди минаването на Стайков и Исаев, която част от зрителите приеха за край на отсечката и излязоха на трасето.
"Болният въпрос при нас е, че ни пускат да стартираме последни. Тогава колите се пускат по трасето през 3 минути, което означава, че ще трябва да изпреварваме поне по три от по-бавните коли пред нас вътре в отсечката. Това означава поне по 5 секунди допълнително време за всяко изпреварване", обясни Стайков.
В петък той и Исаев подадоха молба до организаторите да променят стартовия им ред с оглед сигурността на пилоти и публика. Молбата им е останала без отговор.
"Според мен това е голяма грешка на организаторите. За мен означава, че мога да загубя състезанието, но за тях, че могат да загубят човешки живот. Изпреварванията сами по себе си са много опасни, а още по-страшното е, че след последните коли никой не ни очаква по трасето и публиката започва да излиза на пътя", допълни Стайков.
Пилотът на "Мегапорт" е сред фаворитите за крайната победа в ралито и остана доволен от представянето си в първия суперспециален етап в парк "Юнак" в Сливен, който се проведе на фарове. Състезателят кара за публиката, но въпреки зрелищното си представяне записа четвърто време.
"Много добре знаем, че в такива етапи може да се изгуби много време, макар и да са къси. Затова още отначало бяхме решили да караме за публиката, а не за време. Когато към такава отсечка се подходи агресивно, загубите може да са големи", обясни той.
Междувременно пилотът на "Престиж" Петър Гьошев е само с козметични проблеми по своя "Пежо 207 S2000" след удара в предната част по време на суперспециалния етап.
"След удара колата се държеше много добре и смятам, че геометрията е наред. Имаме сервизен парк само 15 минути, но момчетата от екипа са подготвили всичко и смятам, че ще оправим колата за старта на отсечките днес. Изоставането ни не е голямо и състезанието тепърва започва. Яд ме е за грешката, защото щяхме да дадем невероятно време. Изгубихме 15 секунди при удара, а изоставаме само на 6 от лидерите. Хубавото е, че все пак сме в играта", обясни Гьошев.