Лидерът Димитър Илиев поиска скъсяване на етапа, в който загуби най-много

На живо
Заседанието на Народното събрание

Лидерът Димитър Илиев поиска скъсяване на етапа, в който загуби най-много

Димитър Илиев се притеснява за безопасността на пилотите, които в неделя ще трябва да преминат опасната секция от SS11 на спускане<br />
Димитър Илиев се притеснява за безопасността на пилотите, които в неделя ще трябва да преминат опасната секция от SS11 на спускане
Лидерът преди решителния ден на рали "Сливен" Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000") поиска скъсяване на отсечката, в която днес загуби най-много време спрямо единствения си останал конкурент за победата Петър Гьошев ("Пежо 207 S2000").
Пилотът на "Виваком рали тим" и неговият навигатор Янаки Янакиев призоваха организаторите да съкратят вторите 10 км от спускането на неделния SS11 "Кантона" от съображения за сигурност заради наличието на много фракция по трасето.
В събота отсечката се караше в обратна посока – на изкачване като "Стара река" 1 и 2. Преди второто ѝ минаване Илиев имаше аванс от 21,7 сек. пред Гьошев, но в нея загуби цели 14,6 сек. спрямо своя опонент. В края на деня разликата между двамата беше 11,7 сек., а именно от атрактивния, разнообразен и тежък етап "Кантона" се очаква да бъде решено състезанието.
"Заради сигурността на екипажите предлагаме отсечката "Кантона" да се съкрати, заяви Янаки Янакиев. - Днес там на изкачване (като "Стара река") карахме на макадам, а не на асфалт. А утре отсечката е на спускане и сме първа кола. Надявам се организаторите да го вземат предвид. Става въпрос за безопасност. Предлагаме етапът да бъде скъсен до разклона – с около 7-11 км."
Шесткратният национален шампион Илиев обясни, че е имал проблеми в спорния етап. "Още в началото на "Стара река 2" имахме два-три интересни момента – автомобилът се хлъзна с много висока скорост и застана странично на пътя. Това ми даде знак да съм по-предпазлив. Значително намалих скоростта с цел безопасност и идеята да преминем през този участък", каза пилотът на "Виваком рали тим".
Петър Гьошев заложи на смело каране в проблемия етап и беше възнаграден с намаляване на своя пасив. Независимо от това той беше категоричен, че няма да протестира при евентуално съкращаване на неделната отсечка.
Петър Гьошев се закани да не връща газта и в неделя<br />
Петър Гьошев се закани да не връща газта и в неделя
"На места на "Стара река" изобщо нямаше асфалт, но това се очакваше. Митко има право, че отсечката ще е опасна. Организаторите трябва да вземат решение. Каквото и да е – няма да го оспорвам. Тя е опасна за нас със "суперите", да не говорим за малките колички, които са зад нас. Митко каза за разликата по трасето между първото и второто минаване, докато аз давах газ и на двете. Причината за по-малката разлика между нас е в карането на Митко. Утре ние отново ще даваме газ", коментира Гьошев.
Третият във временното класиране за Intercontinental Rally Challenge Тодор Славов с "Рено Клио R3" обясни, че второто минаване на "Стара река" е било по-трудно за автомобилите с предно предаване.
"Днес имаше доста инциденти на "Стара река". Условията там за автомобилите с един двигателен мост са много трудни. Между първото и второто минаване нямаше голяма разлика за нас, но първата част на етапа наистина е много тежка", каза пилотът на "Булбет рали тим", който оглавява подреждането в своя клас.
Въпреки това неговият навигатор Добромир Филипов причисли "Стара река" към любимите си етапи. "За мен ралито е много добро и много приятно. "Стара река" съвпада с любимия ми стил отсечки – с камъни, с плъзгане, но се присъединявам към мнението на колегите за скъсяването на отсечката в неделя", каза той.
Извън "Стара река 2", Илиев остана доволен от представянето си в състезанието. "Днешният ден премина ок, не сме имали технически проблеми, не сме имали трудни моменти в състезанието. Смятам, че можем да сме и по-бързи, но за нас е важно да завършим и да вземем максилания брой точки. Утре ще опитаме да задържим позицията си. Пепи няма да се предаде лесно", смята водачът в рали "Сливен".