Лидерът Димитър Илиев поиска скъсяване на етапа, в който загуби най-много

Лидерът преди решителния ден на рали "Сливен" Димитър Илиев ("Шкода Фабия S2000") поиска скъсяване на отсечката, в която днес загуби най-много време спрямо единствения си останал конкурент за победата Петър Гьошев ("Пежо 207 S2000").
Пилотът на "Виваком рали тим" и неговият навигатор Янаки Янакиев призоваха организаторите да съкратят вторите 10 км от спускането на неделния SS11 "Кантона" от съображения за сигурност заради наличието на много фракция по трасето.
В събота отсечката се караше в обратна посока – на изкачване като "Стара река" 1 и 2. Преди второто ѝ минаване Илиев имаше аванс от 21,7 сек. пред Гьошев, но в нея загуби цели 14,6 сек. спрямо своя опонент. В края на деня разликата между двамата беше 11,7 сек., а именно от атрактивния, разнообразен и тежък етап "Кантона" се очаква да бъде решено състезанието.
"Заради сигурността на екипажите предлагаме отсечката "Кантона" да се съкрати, заяви Янаки Янакиев. - Днес там на изкачване (като "Стара река") карахме на макадам, а не на асфалт. А утре отсечката е на спускане и сме първа кола. Надявам се организаторите да го вземат предвид. Става въпрос за безопасност. Предлагаме етапът да бъде скъсен до разклона – с около 7-11 км."
Шесткратният национален шампион Илиев обясни, че е имал проблеми в спорния етап. "Още в началото на "Стара река 2" имахме два-три интересни момента – автомобилът се хлъзна с много висока скорост и застана странично на пътя. Това ми даде знак да съм по-предпазлив. Значително намалих скоростта с цел безопасност и идеята да преминем през този участък", каза пилотът на "Виваком рали тим".
Петър Гьошев заложи на смело каране в проблемия етап и беше възнаграден с намаляване на своя пасив. Независимо от това той беше категоричен, че няма да протестира при евентуално съкращаване на неделната отсечка.

"На места на "Стара река" изобщо нямаше асфалт, но това се очакваше. Митко има право, че отсечката ще е опасна. Организаторите трябва да вземат решение. Каквото и да е – няма да го оспорвам. Тя е опасна за нас със "суперите", да не говорим за малките колички, които са зад нас. Митко каза за разликата по трасето между първото и второто минаване, докато аз давах газ и на двете. Причината за по-малката разлика между нас е в карането на Митко. Утре ние отново ще даваме газ", коментира Гьошев.
Третият във временното класиране за Intercontinental Rally Challenge Тодор Славов с "Рено Клио R3" обясни, че второто минаване на "Стара река" е било по-трудно за автомобилите с предно предаване.
"Днес имаше доста инциденти на "Стара река". Условията там за автомобилите с един двигателен мост са много трудни. Между първото и второто минаване нямаше голяма разлика за нас, но първата част на етапа наистина е много тежка", каза пилотът на "Булбет рали тим", който оглавява подреждането в своя клас.
Въпреки това неговият навигатор Добромир Филипов причисли "Стара река" към любимите си етапи. "За мен ралито е много добро и много приятно. "Стара река" съвпада с любимия ми стил отсечки – с камъни, с плъзгане, но се присъединявам към мнението на колегите за скъсяването на отсечката в неделя", каза той.
Извън "Стара река 2", Илиев остана доволен от представянето си в състезанието. "Днешният ден премина ок, не сме имали технически проблеми, не сме имали трудни моменти в състезанието. Смятам, че можем да сме и по-бързи, но за нас е важно да завършим и да вземем максилания брой точки. Утре ще опитаме да задържим позицията си. Пепи няма да се предаде лесно", смята водачът в рали "Сливен".