"Форд" напусна Световния рали шампионат

"Форд" напусна Световния рали шампионат

"М-Спорт" ще продължи участието си във WRC, засега
"Форд"
"М-Спорт" ще продължи участието си във WRC, засега
"Форд" ще приключи заводското си участие в Световния рали шампионат (WRC) след края на сезона, съобщи официално европейското подразделение на производителя.
От компанията посочват като причина за оттеглянето си "настоящата тежка икономическа среда". Решението е било взето след преразглеждане на маркетинговите дейности на марката на континента.
Раздялата на Синия овал с WRC съвпада с частичното оттегляне на спечелилия последните девет титли в шампионата Себастиен Льоб, който ще кара само в някои състезания догодина и няма да се бори за титлата.
"Форд" има дълга и горда история във WRC и това не беше лесно решение. На този етап смятаме, че е по-добре за компанията и марката да съкратим участието си във WRC и да пренасочим инвестициите си в други области", заяви Роланд де Ваарт, вицепрезидент по маркетинга, продажбите и услугите на "Форд Европа".
Синият овал си сътрудничи с препаратора "М-Спорт", който подготвя автомобилите на марката от 1997 г. Екипът стигна до 52 победи и 208 класирания на подиума от 225 състезания, като спечели отборната титла през 2006 и 2007 г.
"М-Спорт" ще продължи самостоятелно развитието на "Форд Фиеста WRC" за следващия сезон. Тимът ще продължи да си партнира с "Форд" около развойната дейност по новия "Форд Фиеста R5", който трябва да дебютира през март.
По-всяка вероятност екипът обаче няма да успее да задържи пилотите си Яри-Мати Латвала и Петер Солберг. Финландецът вече обяви, че е получил предложение от "Фолксваген", който ще дебютира със заводски статус през следващия сезон.
Оттеглянето на "Форд" е поредният сериозен удар за WRC през сезона след оттеглянето на Льоб и постепенното насочване на "Ситроен" към Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).
През миналата седмица БМВ също обяви, че спира финансовата си подкрепа за John Cooper Works WRC. Въпреки това германците ще продължат развитието на 1.6-литровия двигател за "Мини", докато "Продрайв" ще се грижи за шасито и цялата програма на екипа.
Добрите новини са свързани с приключилата двама с намирането на промотър на шампионата, след като "Ред бул" ще поеме ролята от 2013 г. Производителят на енергийни напитки заменя фалиралия North One Sport. "Хюндай" обяви завръщането си ви във WRC, което най-вероятно ще се случи през 2014 г.