Ланс Армстронг ще загуби 30 млн. долара от оттеглянето на спонсорите

Ланс Армстронг ще загуби 30 млн. долара от оттеглянето на спонсорите

Допингскандалът може да има тежък финансов ефект върху Ланс Армстронг
Reuters
Допингскандалът може да има тежък финансов ефект върху Ланс Армстронг
Оттеглянето на "Найки" като основен спонсор на Ланс Армстронг може да коства на бившия колоездачен шампион загуби от около 30 милиона долара, твърдят специалистите по спортен маркетинг. 
"Това ще включва настоящите спонсорски договори, бъдещите договори и липсата на корпоративно говорене за него", заяви Стив Роснър, чиито клиенти са бившата бейзболната звезда Кал Рипкен-младши и бившият баскетболист Хаким Олайджуон.
"Найки" обяви в сряда, че оттегля спонсорството си за Армстронг, с когото работеха заедно от 1996 г. Малко по-късно компанията за производство на бира AB InBev обяви, че също няма да поднови договора с 41-годишния американец. Армстронг трябва да рекламира "Микелоб ултра" до края на годината. По-късно това направи и производителят на велосипеди Trek. 
"Това определено слага край на маркетинговата история на бранда "Армстронг", заяви за "Блумбърг" Пол Куонгард от центъра на спортен маркетинг в Университета на Орегон. 
Армстронг и "Найки" подписаха петгодишен договор през 2010 г., според който производителят на спортна екипировка трябва да плаща минимум по 7.5 милиона долара на фондацията от приходите от рекламните материали с марката Livestrong. 
След прекратяването на договора "Найки" ще промени името на фитнес центъра "Ланс Армстронг" в корпоративния си кампус в Орегон. Компанията няма да използва името му в маркетинга на бранда Livestrong. 
През 2010 г. седемкратният победител в "Тур дьо Франс" спечели 21 милиона долара, с което се нареди на 50-о място сред най-добре платените спортисти в света в класацията на "Форбс". Той беше номер 1 в колоезденето.
Той има договори и за реклама на очилата "Оукли", но от компанията майка "Луксотика груп" обявиха, че ще изчакат окончателното решение на Международния олимпийски комитет.
"За мнозина Ланс Армстронг беше супергерой. Сега той изглежда като суперлъжец. Никой маркетинг специалист няма да иска да се обвърже с такъв човек", заяви Скот Бъкър, управляващ директор на Z Sports & Entertainment, част от рекламната агенция Zimmerman Advertising.