Австрийското "Янер рали"* постави началото на обновения Европейски рали шампионат (ERC), който вече е промотиран от "Евроспорт" и наследи Intercontinental Rally Chalenge (IRC).
Австрийското "Янер рали"* постави началото на обновения Европейски рали шампионат (ERC), който вече е промотиран от "Евроспорт" и наследи Intercontinental Rally Chalenge (IRC). В първия кръг през миналия уикенд на повечето места от трасето очакваният сняг отстъпи място на дъжд и много кал. Тежките условия затрудниха стартиралите 63 екипажа, но не притесниха над 120-те хиляди зрители.
На снимката: Мартин Худец и Петър Пика ("Мицубиши Лансър Ево 9"), които отпаднаха след пожар в колата след 14-тата отсечкаВетеранът Франсоа Делкур и неговият навигатор Доминик Савиньони участваха в първия кръг от ERC, рекламиращи Румъния Лумир Фирла и Михал Вечерка караха много предпазливо през цялото състезание и завършиха 17-ти Познатите ни от световното рали "България" 2010 Фригеш Туран и Габор Жирос демонстрираха завидна скорост по време на шейкдауна. Катастрофа още в първата отсечка обаче сложи край на амбициите им за победа при серийните автомобили Указателни и рекламни табели на всеки разклон в областта на Фрайщад насочват публиката към близките отсечки Раймунд Баумшлагер и Клаус Вича се надяваха на много сняг, който да им даде шанс за победа. На мокрия и кален асфалт екипажа остана трети в генералното класиране, но спечели първа позиция в австрийския шампионат Да живее група Б! Голяма част от публиката беше дошла именно заради тази гледка Огромен камион с всякакви сладкиши радваше зрителите на изхода от сервизния парк Победителят от рали "Монте Карло 2011" Бриан Буфие беше сочен за скрития лидер в състезанието. С новия си навигатор Оливие Фурние успяха да поведат колоната след като Ян Копецки спука гума, но в последната отсечка чехът си върна първото място и те останаха втори Залата "Месехале" където се провеждат официалните церемонии на "Янер рали", беше оборудвана с маси и пейки, а сервитьорките извозваха празните бирени бутилки с колички Единственият български екипаж в състезанието - Антон Титов/Венцислав Мирчев от "Октан тийм". Въпреки няколкото спукани гуми и излизания извън трасето, тандемът беше сред малкото достигнали финала под арката в "Месехале" Германският екипаж Сулцингер и Хейдъл имаха сериозни проблеми със стабилността на техния "Форд Фиеста R2", но с течение на километрите свикнаха с коварната настилка и завършиха втори в клас 6 Чехите Павел Волушек и Лукаш Костка с "Пежо 207 S2000" завършиха десети Чехите Одложилик и Туречек се добраха до 11-тата позиция Световният шампион за 1984 г. Стиг Бломквист с навигатор Роберт Якобсон не пропусна юбилейното издание на едно от любимите си ралита. През тази година шведите завършиха 12-ти в крайното класиране В края на първия ден Вацлав Пех заемаше четвърто място и успя да го задържи до края на състезанието Екипажът Петр Качирек и Марсела Ехлова с един от десетте автомобила "Субару" в състезанието. Чехите отпаднаха след инцидент по време на осмата отсечка Победителите Ян Копецки и Павел Дреслер с "Шкода Фабия S2000" спечелиха състезанието с половин секунда преднина пред Бриан Буфие и Оливие Фурние Местните любимци Бепо Харач и Леополд Велсерсхайм за поредна година бяха сред лидерите. На няколко пъти австрийците настигаха стартиращите пред тях Антонин Тлустяк и Ян Скалуд, което се отрази на времената им. Тандемът завърши пети на 3:31,8 минути след победителя Копецки Двата чешки екипажа с "Хонда" направиха зрелищна битка помежду си Херман Нюбауер и Бернхард Етел се справяха бързо и атрактивно с трудните отсечки и бяха на втора позиция при автомобилите с един двигателен мост. Те обаче катастрофираха в 14-тата отсечка и разбиха окачването на своя "Сузуки Суифт S1600" Последният автомобил 4х4 завърши на 28-ма позиция в крайното класиране на повече от 38 минути зад победителя Копецки Екипажът от Беларус Анатоли Шимакуски и Алексей Крактун имаха лош късмет и отпаднаха поради проблем в двигателя в предпоследната отсечка Един от 30-те автомобила "Мицубиши Лансър" стартирали в "Янер рали" Каращият с протеза на десния крак Ники Глисич с Йозеф Крал преминаха всички 18 отсечки с вратите напред, вдигайки 120-хилядната публика на крака. Въпреки натрупаните над 3 мин. наказания, те спечелиха в своя клас Последният официално класиран за ERC екипаж завърши на 33-та позиция с изоставане 1.04 часа от победителя. Въпреки това навигираната от своя баща блондинка Мартина Данелова скачаше от радост на финала Един от двата автомобила "Ланча Делта Интеграле", участващи в ралито Чехите Яромир Тарабуш и Даниел Трункат заеха девета позиция на финала, освободена след отпадането на техните сънародници Ян Черни и Павел Кохут в последния етап Италианците Елвис Чентре и Игор Дерин караха над възможностите на своя "Шкода Фабия R2" (вдясно) и няколко пъти изпреварваха много по-силни от техните автомобили по отсечките Михал Соловов беше настроил своето "Пежо 207 S2000" за дълбок сняг и определено нямаше късмет с метеорологичните условия. Полякът отпадна след осмата отсечка Ники Глисич прави уверена крачка, за да се качи в своето "БМВ M3" с инвалиден стикер на задното стъкло. Освен че обра овациите по отсечките с ефектното си каране, пилотът с протеза на десния крак единствен закара автомобила си без драскотина до финала Организаторите на състезанието отчетоха 120 000 зрители, наблюдавали на живо "Янер рали 2013"