Финалът в Шампионската лига, или големият удар на "Пума" във футбола

Германските производители на спортни стоки "Адида" и "Пума" възобновиха дългогодишното си съперничество на много високо ниво с днешния финал в Шампионската лига между "Байерн" (Мюнхен) и "Борусия" (Дортмунд).
"Адидас" е дългогодишен доставчик на екипировка на баварците и притежава около 9% от акциите на клуба, а големият й местен конкурент си партнира с другия финалист само от година.
Съревнованието между двете компании идва с разрива в отношенията между братята и партньори Адолф (Ади) и Рудолф Даслер през 1948 г., а марките остават сред водещите в бизнеса и до днес.
"Адидас", заедно с американската "Найки", доминира на футболния пазар, оценяван на 4.5 млрд. евро годишно. В последните години "Пума" се опитва да навакса, след като се бе насочила предимно към модата, а моменталният успех с "Борусия" с финала в Шампионската лига ще позволи на бранда да се покаже пред над 150 млн. зрители в целия свят.
"Клубът преизпълни нашите очаквания, обясни търговският директор на "Пума" Стефано Кароти пред "Ройтерс". Представянето, което ще имаме през този уикенд, прави "Борусия" не само местна инвестиция, а наш глобален партньор."
Дилърите на марката в Япония, Малайзия и Великобритания вече са подписали договори за купуването на новите екипи на отбора, които ще бъдат пуснати в продажба през юни. Кароти очаква нарасналата популярност на "Борусия" да създаде "халоефект", който да увеличи клиентите.
Финалът в Шампионската лига дава надежди на "Пума" да подобри финансовите си резултати, след като преди седмица съобщи за спад в продажбите и приходите. В същото време "Адидас" е на другия полюс и отчете най-големия ръст в брутната си печалба.
Като част от стратегията си "Пума" се оттегли от ръгбито в Европа и се насочи към спонсорски сделки, които да генерират по-голяма възвращаемост. Кароти е убеден, че индивидуалните сделки със звезди като Франсеск Фабрегас от "Барселона" и Радамел Фалкао от "Атлетико" (Мадрид) ще помогнат на марката да си спечели повече доверие във футбола.
"В момента футболът генерира над 10% от всичките ни продажби и неговият дял се увеличава", обясни търговският директор на "Пума". Марката отчита годишни постъпления от 3.3 млрд. евро и все още отстъпва сериозно пред "Адидас", при който резултатите са около 14.9 млрд. евро.
"Дългосрочната цел на "Пума" е да заложи по-активно на бизнеса в отборните спортове, които генерират милиарди евро. Основният ни фокус ще падне именно върху футбола", допълни Кароти.
Наскоро компанията подписа договор с "Арсенал" за 35.4 млн. евро, като замени дългогодишният им доставчик на екипировка "Найки". "Ясно е, че търсим друг водещ отбор, който може да ни представи пред света", каза Кароти.